kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
کمالوندی:

پرونده بازرسی از مراکز نظامی برای همیشه بسته شده است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اکنون در آژانس چیزی به نام بازرسی از سایت‌های نظامی مطرح نیست و هیچ‌گاه نیز نخواهد بود، گفت: فعالیت‌های هسته‌ای ما متمرکز بر سایت‌های اعلام شده است که اطلاعاتش را به آژانس داده‌ایم.



بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه اکنون در آژانس چیزی به نام بازرسی از سایت‌های نظامی مطرح نیست و هیچ‌گاه نیز نخواهد بود، گفت: فعالیت‌های هسته‌ای ما متمرکز بر سایت‌های اعلام شده است که اطلاعاتش را به آژانس داده‌ایم.
کمالوندی افزود: انتظار ما این است که این نهاد بین‌المللی وظایفش را حرفه‌ای و مستقل به درستی انجام دهد همچنانکه به طور مستمر در جلسه با مسئولان آژانس بر این موضوع تاکید کرده‌ایم.
تعمیم برجام
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در تحلیلی حمایت قاطع اعضای مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب طرحی علیه برنامه موشکی ایران را نشان‌دهنده حمایت فراحزبی از رژیم صهیونیستی در کنگره دانست.
به گزارش تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه طرحی را علیه برنامه موشکی ایران به تصویب رساند که راه را برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران هموار می‌کند. لابی صهیونیستی آیپک بعد از اقدامات مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای از این اقدامات
حمایت کرد.
واشنگتن‌پست افزود: آمریکا می‌تواند برجام را نگاه داشته و در سایر موضوعاتی که در این توافق گنجانده نشده‌اند با قاطعیت رو به جلو حرکت کند.
پیش از این مقامات آمریکایی تاکید کرده بودند که باید محدودیت های برجام دائمی شده و مسائلی همچون توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران نیز به آن
افزوده شود.