kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۶۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲

لزوم شکایت علیه بلندگوی ‌اشغال کودتا و فتنه(اخبار ادبی و هنری)

رسانه BBC از آنچه اقدام قضایی مقام‌های ایران علیه عده‌ای از کارکنان فعلی و سابق بخش فارسی خود خواند، به سازمان ملل متحد شکایت کرده و در بیانیه‌ای اعلام نمود که این شکایت با قید فوریت به گزارشگران ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر تحویل شده است.



این درحالی است که طی نزدیک به 80 سال فعالیت بخش فارسی BBC، این رسانه همواره علیه مردم ایران فعالیت داشته و در تیره‌ترین روزهای این سرزمین به عنوان بلندگوی ‌اشغالگران و کودتاچیان و دیکتاتورها و فتنه‌گران عمل کرده و صدمات جانی و مالی بسیاری به این مردم و آب و خاک تحمیل نموده که برای هریک از آنها دهها و بلکه صدها شکایت می‌تواند در محافل بین‌المللی مطرح و BBC در یک دادگاه صالحه و مردمی و در پیشگاه ملت ایران به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شود.
نخستین عملیات BBC علیه ملت ایران در شهریور 1320 و پیش از تجاوز و ‌اشغال خاک ایران توسط متفقین و ارتش بریتانیا بود که رادیوی BBC فارسی با هدایت یکی از رهبران بهایی به نام حسن موقر بالیوزی (که BBC فارسی را در دی ماه 1319 تاسیس کرد)، به زمینه چینی و توجیه ‌اشغال ایران توسط چکمه‌پوشان انگلیسی پرداخت. سر ریدر بولارد، وزیر مختار وقت بریتانیا در ایران در این باره در خاطراتش می‌نویسد:
«... این واقعا تاسف‌بار بود که درست در زمانی که ما احتیاج به همراهی و مساعدت مردم ایران داشتیم، آنها به سرزنش ما بپردازند... ولی این وضع دیری نپایید، زیرا ما توانستیم با آغاز پخش برنامه‌های فارسی BBC از لندن و دهلی تا حدود زیادی بر این مشکل فائق آییم...»
در شب هجوم متفقین به ایران نیز گوینده BBC این شعر را (شاید به عنوان یک علامت رمز) قرائت کرد:
«چـو فردا برآیـد بلنـد آفتاب           من و گرز و میدان و افراسیاب»
این همان شعری بود که 12 سال بعد در شب کودتای 28 مرداد نیز توسط مجری رادیو BBC قرائت شد! و شب کودتا جمله رمز کودتا توسط همین رادیو BBC اعلام شد.
در طول حکومت طاغوت نیز BBC همواره مجیز شاه را می‌گفت تا زمانی که آخرین نفس‌هایش را می‌کشید و آن وقت بود که براساس طرحی استعماری، هم برای سوار شدن بر موج انقلاب و هم جهت رهبرتراشی موازی و انحراف نهضت به انتشار جهت‌دار اخبار انقلاب دست زد تا رهبری حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) را تضعیف کرده و روحانیت مبارز و انقلابیون اصیل را از صحنه انقلاب حذف کند. همان عملی که در طول سال‌های پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس با کلیت نظام مردمی برآمده از دل انقلاب اسلامی انجام داد.
رادیو و تلویزیون فارسی BBC طی انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران و در طول فتنه برنامه‌ریزی شده سرویس‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی غرب علیه ایران، حضور چشمگیری داشت و با پخش شایعات هدایت شده و رهبری آشوب‌ها و اغتشاشات، نقش محوری در یکی از مهم‌ترین طرح‌های براندازی نرم جمهوری اسلامی توسط نظام سلطه جهانی ایفا نمود.
اینک اگر قوه قضائیه علیه برخی از فراریان و پناهندگان به غرب، احکامی صادر کرده به دلیل همکاری آنها با این دشمن تاریخی ملت ایران و فروش وطن و مردمشان به بهای خیانت و مزدوری برای بیگانه بوده که قطعا هر کشور دیگری هم برای وطن‌فروشان و خائنان به میهن خود، احکامی شدیدتر و سخت‌تر وضع می‌کرد. اما سؤال اینجاست که خود BBC چه تاوان و مجازاتی را باید برای این همه جنایت و جاده صاف‌کنی ‌اشغالگران و کودتاچیان و دیکتاتورها و فتنه‌گران علیه مردم ایران بپردازد؟ کدام دادگاه جهانی، حکم تقاص این 80 سال توطئه و خیانت را صادر خواهد کرد؟