kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
امام جمعه قم:

آمریکا رسما اعتراف می‌کند که قادر به مهار نفوذ منطقه‌ای ایران نیست


قم- خبرنگار کیهان:
امام جمعه قم گفت: آمریکا تصور می‌کند با افزایش تحریم‌ها می‌تواند ایران اسلامی را به زانو درآورد اما این
خیال باطلی است.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور باشکوه مردم ولایتمدار این شهر در مصلای قدس برگزار شد، افزود: ایران اسلامی امروز محور مقاومت در منطقه است و آمریکا رسما اذعان می‌کند که قادر به مهار نفوذ منطقه‌ای آن نیست.وی بیان داشت: این نفوذ منطقه‌ای در سایه تحریم‌های فلج‌کننده به قول رئیس‌جمهور سابق آمریکا، حاصل شده است بنابراین تحریم‌ها قادر به شکستن اراده جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به لطف خداوند تمام فتنه‌انگیزی‌هایی که در منطقه علیه ایران صورت گرفت، به خودشان برگشت به طوری که امروز خودشان به افول قدرت در منطقه اعتراف می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر نخست‌وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: توصیه رهبر معظم انقلاب به نخست‌وزیر عراق در مورد عدم اعتماد به آمریکا در واقع توصیه به همه ملت‌ها بود زیرا آمریکا ثابت کرده برای رسیدن به منافع خود هر عهد و پیمانی را می‌شکند و خائن است.
خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به تحولات کردستان عراق، گفت: عقب‌نشینی برخی سران مزدور کرد از خط و نشان‌های قبلی نشان داد اتحاد و هوشیاری مسئولین و مردم منطقه توطئه‌های آمریکا و اسرائیل را خنثی خواهد کرد همان‌طوری که در جعل یک اسرائیل جدید ناکام ماندند.
آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به موضوع راهپیمایی عظیم اربعین اشاره کرد و بیان داشت: این راهپیمایی و شکوه آن کمر دشمنان را می‌شکند لذا مسئولین محترم هرچه می‌توانند تلاش کنند هزینه زوار کاهش یابد تا رفتن آنها تسهیل شود.