kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰

تشییع پیکرهای مطهر شهدا در ۷ شهر کشور برگزار شد

پیکرهای پاک شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس در شهرهای تهران، قم، اصفهان، پاکدشت نجف‌آباد، زرین‌شهر،گرگان و جزیره قشم با حضور پرشور مردم تشییع شد.


به گزارش خبرنگار کیهان از اصفهان، روز پنجشنبه مراسم تشییع ۲ شهید مدافع حرم و پنج شهید دفاع مقدس، از میدان فیض به سوی گلستان شهدای این شهرستان برگزار شد.
مردم شهیدپرور اصفهان برای شرکت در مراسم تشییع شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس بار دیگر به میدان فیض آمدند و دستان خود را برای وداع با قهرمانان خود به یکدیگر گره کردند، با یکدلی در مراسم تشییع شرکت و از شهدا طلب شفاعت کردند.
پیکر 2 شهید مدافع حرم حسین آقادادی و حجت‌الاسلام احمد قنبری به همراه 5 شهید دفاع مقدس سیف‌الله آقا تهرانی، محمد آقا  جهانگیری، غلامرضا یلبویی، علی اصغر شبانی و محسن ملیکان از میدان فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان با استقبال گسترده مردم و اجرای نماهنگ زنده تشییع و در نهایت در خاک آرام گرفتند.
عده‌ بسیاری نیز در گلستان شهدا، مزار شهید حسین آقادادی را با خواندن زیارت عاشورا متبرک می‌ساختند و این در حالی است که لحظه به لحظه به این جمعیت افزوده می‌شد و صدای زیارت عاشورا نیز تمام گلستان شهدا را دربرگرفته بود.
کودکان نیز پا به پای والدین خود بدرقه‌گر شهدا شدند و همراه آنها نظاره‌گر وداع مردم شهرشان با قهرمانانی شدند که چند سال بعد بیشتر به فداکاری آنها پی خواهند برد.
پیکر پاک و مطهر شهیدان با بدرقه ‌اشک‌های مردم شهیدپرور اصفهان به گلستان شهدا رسیدند و با همراهی همیشگی آنها رهسپار خانه ابدی خود شدند.
شهید غلامرضا یبلویی و علی‌اصغر شبانی پس از تشییع در اصفهان برای خاکسپاری به زادگاه خود نجف‌آباد و زرین‌شهر منتقل شدند.
پس از تشییع قهرمانان مدافع حرم و دفاع مقدس، نماز جماعت ظهر نیز در خیمه گلستان شهدا برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها روز پنجشنبه همزمان با شهادت حضرت رقیه(س) 6 تن از مدافعان حرم حضرت زینب(س) توسط مردم شهیدپرور قم تشییع و خاکسپاری شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیروز همچنین پیکر شهید مصطفی نبی‌لو از مصلی قدس به سمت چهارراه شهدا تشییع شد.
به گزارش مهر از پاکدشت، دیروز مردم شهیدپرور این شهرستان با تشییع پیکر پاک شهید علی صالحی پنجاه و هشتمین شهید مدافع حرم از تیپ فاطمیون در این شهرستان وداع کردند.
بنابر این گزارش، دیروز در جزیره قشم پیکر پاک ۲ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در این جزیره تشییع و خاکسپاری شد.
دیروز همچنین پیکر مطهرشهید مفقودالاثر مهدی آقاشریعتی با حضور همرزمان شهید، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده‌های شهدای شهرستان گرگان از میدان 15 خرداد این شهرستان به‌سمت مسجد امام‌رضا(ع) برگزار شد. جسد مطهر شهید مهدی آقاشریعتی پس از 31 سال به آغوش خانواده بازگشت.
تشییع پیکر مطهر
سردار شهید مدافع حرم در تهران
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید مدافع حرم سردار «شعبانعلی امیری» دیروز در تهران برگزار شد.
به گزارش تسنیم، مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم شعبانعلی امیری صبح دیروز از مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در نازی‌آباد برگزار و سپس پیکر این شهید بزرگوار برای خاکسپاری به قطعه 50 گلزار شهدای تهران منتقل شد.
شهید مدافع حرم«شعبانعلی امیری» متولد 1342 از پاسداران انقلاب اسلامی و جانباز 8سال جنگ تحمیلی بود. وی یکی از مستشاران نظامی بود که از سال 94 برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) به سوریه رفت و سرانجام در ایام شهادت طفل سه ساله کربلا، بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر در منطقه دیرالزور به شهادت رسید. این شهید سرافراز به تازگی از سفر حج تمتع بازگشته بود.
گلزار شهدای تهران
پیکر 2 شهید فاطمیون را در آغوش گرفت
همچنین پیکر مطهر شهیدان «علی نجیب محمدی» و «صمد جمشیدی» از شهدای افغانستانی مدافع حرم لشکر فاطمیون صبح پنجشنبه با حضور جمع کثیری از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران در کنار همرزمانشان آرام گرفت.
این دو شهید مدافع حرم که چندی پیش عازم سوریه شده بودند، توسط تروریست‌های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند.