kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

حوادث کوتاه از کشور


    دستگیری قاچاقچی
کرمان- فارس: جانشین فرماندهی انتظامی کرمان گفت: در مجموع دو عملیات 3 قاچاقچی در محورهای جیرفت-رابر و شهرستان فهرج دستگیر شدند. ناصر فرشید، افزود: در عملیات اول 149 کیلو و 300 گرم حشیش کشف و در این عملیات 2 قاچاقچی دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: در عملیات دوم 99 کیلوگرم حشیش کشف و در این رابطه یک قاچاقچی نیز دستگیر شد.
انهدام باند جعل بیمه‌نامه
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان از انهدام و دستگیری اعضای باند 10 نفره جعل بیمه‌نامه خودرو در زاهدان و کشف یک هزار و 317 فقره بیمه‌نامه جعلی به ارزش 20 میلیارد و 500 میلیون‌ریال خبر داد.
سرهنگ براهیم ملاشاهی اظهار داشت: در پی تحقیقات نامحسوس پلیسی مبنی بر اینکه عده‌ای از افراد سودجو به جعل بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خودرو با همکاری تعدادی از واسطه‌ها در شهرستان‌ زاهدان مبادرت می‌کنند، کارآگاهان پلیس پس از تحقیقات گسترده درخصوص موضوع این پرونده، دریافتند بیمه‌نامه‌ها توسط چند نفر جاعل سابقه‌دار به صورت ماهرانه جعل شده است.
رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از شناسایی متهمان و نحوه جعل‌ بیمه‌نامه‌ها توسط این افراد کارآگاهان پلیس با هماهنگی مراجع قضایی 2 نفر از عوامل اصلی این پرونده را دستگیر و در تحقیقات بعدی سایر همدستان این افراد که تعداد 8 جاعل حرفه‌ای دیگر بودند در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.
کالای قاچاق
زاهدان - خبرنگار کیهان: جانشین انتظامی شهرستان سراوان، از کشف انواع کالاهای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «نصرالله شیبک» با اعلام این خبر گفت: در اجرای طرح رعد و در راستای مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی ماموران انتظامی شهرستان سراوان موفق شدند تعداد پنج دستگاه خودرو تویوتا حامل کالای قاچاق را در سراوان شناسایی و متوقف کنند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها انواع کالای قاچاق از جمله لاستیک خودرو، دوچرخه، داروهای گیاهی، وسایل آشپزخانه قاچاق را کشف کردند.
دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز
بندرعباس-ایسنا: فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از دستگیری اتباع بیگانه در مرزهای استان خبر داد.
سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی در تشریح این خبر، گفت: مرزبانان استان هرمزگان در اجرای طرح جمع‌آوری اتباع بیگانه غیرمجاز و انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی در سطح حوزه استحفاظی موفق شدند 146 نفر از اتباع غیرمجاز بیگانه را در شهرهای مرزی استان شناسایی و دستگیر کنند.
وی افزود: اتباع دستگیر شده تبعه کشور افغانستان، پاکستان و بنگلادش بودند که برای اقامت غیرقانونی به صورت غیرمجاز وارد کشور شده بودند.
صید صیاد
ساری- خبرنگار کیهان: مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرهای کیاسر، محمودآباد، بابل و بهشهر هشت نفر متخلف را به همراه 5 قبضه سلاح شکاری و یک قطعه بوتیمار دستگیر و پنج چاله بازگیری نیز تخریب شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران، مامورین پاسگاه محیط‌بانی سعیدآباد با همکاری محیط‌بانی بندبن در حین گشت و کنترل در پناهگاه حیات وحش منطقه اتنی از چهار متخلف در حال شروع به شکار یک قبضه سلاح شکاری قاچاق به همراه تعدادی فشنگ کشف و ضبط نمودند. مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست محمودآباد نیز در حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی خود دو نفر متخلف را به همراه دو قبضه سلاح شکاری دستگیر کردند.
مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست بابل در حین گشت و کنترل در آب‌بندان‌های این شهرستان دو شکارچی غیرمجاز را به همراه دو قبضه سلاح شکاری و یک قطعه بوتیمار دستگیر کردند.
مرگ بر اثر برق‌گرفتگی
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی رشت از مرگ کارگر 43 ساله یک کارگاه بلوک‌زنی بر اثر برق‌گرفتگی در بخش «خمام» این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رحیم‌شعبانی اظهار داشت: ماموران انتظامی «خمام» شهرستان رشت در پی مرگ مردی 43 ساله در یکی از کارگاه‌های بلوک‌زنی این بخش، موضوع را بررسی و در تحقیقات خود دریافتند این کارگر حین انجام کار دچار برق‌گرفتگی شده و بر اثر سوختگی شدید ناشی از آن جان خود را از دست داده است.
فرآورده‌های گوشتی فاسد
آستارا- ایرنا: فرمانده نیروی انتظامی آستارا از کشف یک هزار و 600 کیلوگرم فرآورده گوشتی (سوسیس) فاسد و چهار هزار و 700 ثوب لباس قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رسول عزیزی گفت: ماموران ایستگاه بازرسی سه راه قلعه، حین کنترل محور مواصلاتی اردبیل- آستارا فرآورده گوشتی فاسد را از کابین بار یک دستگاه خودرو نیسان کشف، راننده 34 ساله آن را به مراجع قضایی معرفی و محموله را به شبکه بهداشت و درمان آستارا منتقل کردند.
وی بیان کرد: با وصول گزارش مردمی مبنی بر ورود محموله لباس خارجی قاچاق به حوزه استحفاظی آستارا، ماموران انتظامی و مرزبانی با شناسایی و متوقف کردن یک دستگاه خودرو نیسان در حاشیه شهر، لباس‌های قاچاق به ارزش حدود 2 میلیارد ریال را کشف و راننده 25 ساله خودرو را به مراجع قضایی معرفی کردند.
آتش‌سوزی در پارک
گرگان - ایرنا: محیط‌زیست استان گلستان از مهار دو مورد آتش‌سوزی در حاشیه و داخل پارک ملی گلستان با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست و مردم محلی خبر داد.
اداره کل محیط‌زیست استان گلستان اعلام کرد که آتش‌سوزی اول در حاشیه منطقه حفاظت شده زاو بود که عصر پنجشنبه با حضور مردم محلی و نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست مهار شد.
براساس این گزارش در آتش‌سوزی دوم که در یکی از تفرجگاه‌های داخل پارک ملی گلستان رخ داد 1400 مترمربع از تفرجگاه طعمه حریق شد که با حضور نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست پارک ملی گلستان مهار و اطفا کامل شده است.
تصادف خونبار
خرم‌آباد - ایسنا: رئیس مرکز فوریتهای پزشکی لرستان از 4 کشته و زخمی در برخورد موتورسیکلت با کامیون در محور برجرود به خرم‌آباد خبر داد.
حسین علی‌رفاهی گفت: این حادثه که در محور بروجرد-خرم‌آباد سرجاده روستای طنجور رخ داده 3 نفر از سرنشینان موتورسیکلت که عضو یک خانواده بودند بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کردند.
تنها مصدوم این حادثه توسط اورژانس به بیمارستان شهید چمران بروجرد منتقل شد.
قاچاق تلفن همراه
کرمانشاه- ایسنا: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف بیش از یک میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در مخزن گاز یک خودرو خبر داد. سرتیپ «منوچهر امان» اظهار کرد: ماموران پس از شناسایی یک دستگاه خودرو پژو 405 حامل کالای قاچاق، با استفاده از شگردهای پلیسی آن را متوقف و 91 دستگاه تلفن همراه قاچاق که به شکل ماهرانه‌ای در داخل کپسول گاز CNG جاساز شده بود را کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شد، افزود: براساس نظر کارشناسان ارزش این محموله بیش از یک میلیارد ریال برآورده شده است.