kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
عربستان در کنار رژیم صهیونیستی ایستاد

آل‌سعود: به یمن حمله کردیم چون نگران تشکیل یک حزب‌الله لبنان دیگریم

ولیعهد عربستان طی مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری غربی، نیت آل‌سعود از حمله به یمن را فاش و اعتراف کرده که ترس از تولد و رشد یک حزب‌الله دیگر در مجاورت با مرز عربستان علت اصلی تجاوز به یمن بوده است.



 آل‌سعود پیش از این می‌گفت برای بازگرداندن مشروعیت و رئیس‌جمهور فراری یمن به کمک این کشور شتافته است!
«محمد بن سلمان»، ولیعهد و وزیر دفاع سعودی روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای با «رویترز» علت اصلی تجاوز آل‌سعود به یمن که اکنون حدود سه سال از آن می‌گذرد را فاش کرده و گفته: «جنگ علیه یمن ادامه یافت تا مانع از آن شویم که انصارالله به یک حزب‌الله دیگر در مرزهای عربستان تبدیل شود.» این اظهار نظر «بن سلمان»، اولین باری است که از آغاز تجاوز آل‌سعود به عربستان از سوی مقامات این کشور بیان می‌شود. پیش از این مقامات سعودی ادعا می‌کردند که به یمن حمله کرده‌اند تا شرایط بازگشت رئیس‌جمهور مستعفی یمن، «عبدربه منصور هادی» را فراهم کنند. با این مصاحبه انگیزه واقعی آل‌سعود آشکار شد و دروغ آنان برملاء شد. ابراز دشمنی آل‌سعود با حزب‌الله، بزرگترین دشمن رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود قابل تأمل است. اظهارات «بن سلمان» با واکنش انصارالله نیز همراه شده است، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله شامگاه پنج‌شنبه گفت: «این اظهارات همه ادعاهای عربستان سعودی درخصوص جنگ یمن را که گفته بود برای بازگرداندن دولت قانونی بوده، رد می‌کند.» وی همچنین اضافه کرده که: «هیچ تفسیر و توجیهی برای عناد عربستان سعودی و اصرار آن بر ادامه جنگ در یمن وجود ندارد جز اینکه رژیم عربستان در سمت خندق اسرائیل ایستاده است». سخنگوی انصارالله یمن سپس با بیان اینکه رژیم آل سعود «به دنبال سیطره بر یمن است»، تأکید می‌کند که «ریاض دندان تیز کرده تا ملت یمن در یوغ و گروگان دولت‌هایی غیر مستقل و تابع عربستان و آمریکا باقی بماند.»
ترس آل‌سعود از «حزب‌الله» اصلی‌ترین دشمن پیرامونی رژیم صهیونیستی، نشان می‌دهد روابط سعودی با رژیم غاصب صهیونیستی گرم‌تر از حد تصور است و تنها گوشه‌ای از آن تاکنون رسانه‌ای شده است. همین چند وقت پیش بود که رسانه‌های صهیونیستی خبر حضور محمد بن سلمان و دیدار وی با مقامات صهیونیستی را رسانه‌ای کردند. روز پنج‌شنبه، سرتیپ انور عشقی، مشاور سابق دولت عربستان هم در گفت‌وگو با شبکه «روسیا الیوم» روسیه اعتراف کرد که عربستان در حوزه‌های علمی، فکری و انسانی با رژیم صهیونیستی رابطه دارد البته او رابطه سیاسی بین دو رژیم را رد کرده است.