kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
تماشاگران بلیت به دست، پشت در ورزشگاه ماندند

پرسپولیس فاتح بازی بزرگ پایتخت



سرویس ورزشی-
هشتاد و پنجمین تقابل تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس با برتری سرخپوشان پایتخت به پایان رسید.
دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب تنها دیدار باقیمانده از هفته دهم هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که این بازی با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. در این دیدار علی علیپور (۲۲- پنالتی) برای پرسپولیس گل زد.
در این بازی پرسپولیس با ترکیب علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، بشار رسن (۶۵ محسن مسلمان)، وحید امیری، علی علیپور(۸۴ سیامک نعمتی) و گادوین منشا ( ۹۳ شایان مصلح) به میدان رفت.
در سوی دیگر میدان هم شفر استقلال را با ترکیب حسین حسینی، مجید حسینی، روزبه، چشمی، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، فرشید باقری (۶۰ جابر انصاری)، امید ابراهیمی، خسرو حیدری (۸۵ سرور جباروف)، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و علی قربانی(۷۳ سجاد شهباززاده) به میدان فرستاد.
بازی با حملات استقلال شروع شد و این تیم می‌توانست در دقیقه 4 روی پاس خوب خسرو حیدری به فرشید اسماعیلی به گل برسد اما تعلل این بازیکن در دادن پاس نهایی باعث از دست رفتن فرصت خوب استقلال شد. در دقیقه 22 بازی و روی دفع خوب سید جلال حسینی توپ به منشا رسید، وی هم با سر به علیپور پاس داد تا این بازیکن با استفاده از کند بودن روزبه چشمی با دروازه‌بان استقلال تک به تک شود و یک پنالتی برای تیمش بگیرد. علیپور پشت این ضربه پنالتی ایستاد و برخلاف حرکت حسینی توپ را وارد دروازه استقلال کرد.
در نیمه دوم استقلال تلاش بسیاری برای زدن گل داشت و حتی دو، سه فرصت خوب گلزنی هم توسط جابر انصاری و دیگر بازیکنان بدست‌آورد اما از هیچ کدام آنها استفاده نکرد تا بازنده دربی 85 تهران باشد.
در مجموع شاگردان برانکو ایوانکوویچ با ارائه نمایشی منطقی و حفظ تک گلی که در دقیقه 22 توسط علی علیپور زده بودند، اجازه بازی‌سازی به هافبک‌های استقلال را ندادند و بعد از دو بازی دوباره برنده دربی شدند؛ در سمت مقابل استقلال که نمی‌خواست بازنده دربی باشد، با ارسال از جناحین برای گلزنی تلاش می‌کرد؛ ولی در این کار موفق نبود. اعتراض زیاد بازیکنان این تیم به داوری به ویژه در 10 دقیقه پایانی کاملا مشهود بود.
پرسپولیس با این برد 20 امتیازی شد و با یک بازی کمتر نسبت به پارس جنوبی جم 22 امتیازی شده و البته با تفاضل گل بهتر نسبت به پیکان، در رده دوم قرار گرفت. استقلال هم 9 امتیازی و در جایگاه سیزدهم جدول باقی ماند.
بلیت فروشی بیش از ظرفیت ورزشگاه؟!
نکته مهم این بازی راه نیافتن بسیاری از تماشاگران بلیت به دست به ورزشگاه آزادی برای تماشای دربی بود. درحالی که ورزشگاه آزادی با تکمیل ظرفیت روبه‌رو شده بود، عده‌ای با وجود داشتن بلیت در بیرون از درهای ورزشگاه مانده‌اند.
انبوه جمعیت در ورزشگاه آزادی به اندازه‌ای بود که حتی راه‌پله‌های هر دو طبقه اول و دوم ورزشگاه آزادی چه در سمت تماشاگران پرسپولیس و چه در سمت تماشاگران استقلال پر شده و مسیر عبور و مرور هم وجود ندارد. مضاف بر اینکه عده‌ای از هواداران دو تیم در راهرو‌ها سرگردان بودند. در همین خصوص برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری ایسنا عنوان داشتند که گویا باشگاه پرسپولیس بیش از ظرفیت استادیوم آزادی، بلیت فروشی کرده است.
برانکو: این برد برای پرسپولیس مهم بود
در پایان دربی 85، برانکو سرمربی پرسپولیس گفت: بازی بسیار محکم و قوی بود و جالب اینکه موقعیت‌های خطرناک روی هر دو دروازه زیاد بود. درست است که گل‌های زیادی به ثمر نرسید اما هواداران از این بازی لذت بردند. این برد برای ما خیلی مهم بود چرا با سه امتیاز این دیدار توانستیم به صدر جدول نزدیکتر شویم. ما روزهای پرفشاری را پشت سرگذاشتیم و این برد برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود.
برانکو در مورد عملکرد پرسپولیس در نیمه دوم که خیلی قدرتمند نبود گفت: طبیعی است که وقتی استقلال اقدام به بازی مستقیم می‌کرد ما هم باید توپ‌ها را بلند برگردانیم. این کار را می‌کردیم که فضای ضد حمله برای علیپور و منشا را فراهم کنیم.
سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا تغییری در استقلال دیدید و آیا این بازی نسبت به دربی قبلی تفاوتی داشت گفت: هر بازی و هر دربی شرایط خاص خودش را دارد. ما در دربی قبلی بهتر بودیم اما باختیم. قطعا شفر در استقلال تاثیرگذار خواهد بود. من کیفیت و فلسفه ایشان را می‌شناسم و مطمئن هستم که با استقلال قدم بزرگی برخواهد داشت. قطعا استقلال هم در آینده به جایگاهی خواهد رسید که شایستگی‌اش را خواهد داشت.
شفر: از عملکرد استقلال رضایت دارم
در سوی دیگر شفر سرمربی استقلال گفت: به بازیکنانم افتخار می‌کنم که بسیار خوب بازی کردند. ما روی گل ‌اشتباهاتی داشتیم. فضا برای مهاجم حریف باز شد. البته نمی‌دانم پنالتی بود یا نه. مشکل این نبود بلکه این بود که فضا برای این مهاجم به سمت دروازه ما باز شد.
شفر خاطرنشان کرد: قدم بعدی این است که ما بتوانیم بهتر شویم. قبلا هم گفتم که شاید ما از نظر آمادگی ۲۰ درصد از پرسپولیس عقب‌تر باشیم. آنها تیمی هستند که مدتهاست کنار هم بازی می‌کنند. اما اینکه امروز پیروز شدند به خاطر ۲۰ درصد بهتر بودنشان نبود بلکه به این خاطر بود که آنها ۲۰ درصد خوش شانس‌تر بودند.
شفر در ادامه ارزیابی فنی‌اش از این دیدار گفت: ما در نیمه اول فقط یک فرصت گلزنی داشتیم اما به بازیکنان گفتم می‌توانیم روند بازی را عوض کنیم. به آنها گفتم بروید بیرون و روند بازی را عوض کنید. دیدید که در نیمه دوم چند موقعیت گل داشتیم و جابر انصاری هم موقعیت‌هایی داشت که نتوانست از آنها استفاده کند. وینفرد شفر در مورد اینکه برای آینده چه قولی به هواداران استقلال می‌دهید گفت: خیلی وقت‌ها مهم نیست که در بازی خوب باشیم یا بد باشیم. وقتی ببریم هواداران خوشحال هستند. من از نتیجه بازی خوشحال نیستم اما از عملکرد تیمم خوشحالم. همه بازیکنان به خاطر سطح بازی کمی نگران و عصبانی بودند.