kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
درخشش مهاجمان در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های ایران

تعداد تیم‌های وداع‌کننده لیگ برتری ۲ رقمی شد



تیم‌های تراکتورسازی و گسترش فولاد تبریز، نفت آبادان، خونه‌به‌خونه بابل، استقلال خوزستان و ایران جوان بوشهر با پیروزی مقابل حریفان خود به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های ایران راه یافتند.
مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های ایران روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته با انجام شش دیدار در شهرهای مختلف کشور پیگیری شد که در ادامه ناکامی نیمی از تیم‌های لیگ برتری این بار قرعه به نام تیم سیاه‌جامگان افتاد که مقابل تیم دسته اولی خونه به خونه بابل شکست خورد تا جمع تیم‌های وداع‌کننده لیگ برتری از جام حذفی به 10 تیم برسد. در ذیل نگاهی کوتاه به بازی‌های انجام شده طی دو روز گذشته داریم:
صعود صنعت نفت با درخشش پریرا
تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که با چند تغییر در ترکیب اصلی گام به دیدار با داماش گیلان گذاشته بود به سختی توانست به پیروزی دو بریک دست پیدا کند. کمالوند که در این دیدار کرار جاسم، ناصر سالاری و محمد شادکام را روی نیمکت نشانده بود و زبیر نیک‌نفس را به‌دلیل محرومیت در اختیار نداشت در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک دست نیافت اما درخشش مهاجم برزیلی این تیم باعث شد تا آبادانی‌ها در خانه جشن صعود بگیرند. هر دو گل صنعت نفت را لوسیانو پریرا در دقایق ۷۵ و ۱۲۰ به ثمر ساند. تک گل داماش گیلان را میلاد پورصف‌شکن در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند.
شریفی یک تنه صعود تراکتور را رقم زد
دو تیم تراکتورسازی تبریز و فجرسپاسی شیراز در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند که در پایان ۱۲۰ دقیقه تیم تراکتورسازی با نتیجه پنج بر دو به پیروزی رسید. مهدی شریفی در این بازی چهار گل در دقایق ۷۱، ۹۰، ۱۰۵ و ۱۱۶ به ثمر رساند. گل دیگر این تیم را فرزاد حاتمی در دقیقه ۹۲ به ثمر رساند. گل‌های فجرسپاسی را امین شجاعیان در دقیقه ۳۲ و حامد حیدری در دقیقه ۷۶ به ثمر رساندند.
پیروزی با ارزش خونه‌به‌خونه مقابل سیاه‌جامگان
تیم فوتبال سیاه جامگان با قبول شکست مقابل تیم خونه‌به‌خونه از دور مسابقات جام حذفی کنار رفت تا شاگردان جواد نکونام راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند. تیم خونه‌به‌خونه مازندران دیروز در خانه خود از تیم سیاه‌جامگان میزبانی کرد که این بازی در نهایت به ضربات پنالتی کشید و تیم خونه‌به‌خونه توانست با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی برسد. مسابقه دو تیم در وقت‌های قانونی با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسیده بود. تلاش دو تیم در وقتهای اضافه هم بی‌ثمر مانده بود تا بازی در نهایت به ضربات پنالتی کشیده شود. طی روزهای گذشته جنجال زیادی پیش از شروع این مسابقه ایجاد شده بود و علیرضا مرزبان سرمربی سیاه‌جامگان که سابقه کار در تیم خونه‌به‌خونه را هم دارد، درگیری‌های رسانه‌ای با مالک این باشگاه مازندرانی داشت. همچنین جواد نکونام سرمربی خونه‌به‌خونه بعد از توهین لیدرهای این باشگاه در تمرین خونه‌به‌خونه، چند روزی به تهران بازگشته بود.
شاگردان ویسی راضی از ملوان برگشتند
تیم فوتبال استقلال خوزستان موفق شد با شکست ملوان بندر انزلی به جمع هشت تیم برتر جام حذفی صعود کند. در این دیدار که دو تیم دیروز در انزلی و از ساعت 14 مقابل هم قرار گرفتند شاگردان عبدالله ویسی موفق شدند با درخشش بازیکن برزیلی خود ملوان را 2 بر صفر شکست دهند و به جمع هشت تیم برتر صعود کنند. گل‌های استقلال خوزستان را در این دیدار کلودیر جونیور در دقایق 76 و 83 به ثمر
رساند.
ایرانجوان شکست را با پیروزی عوض کرد
دیدار تیم‌های ایرانجوان بوشهر و گل ابریشم در جام حذفی با پیروزی دو بریک ایرانجوان به پایان رسید. در نیمه نخست گل ابریشم موفق شد با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد. حسین کاظمی در دقیقه 14 گل به خودی باعث شد تا حریف نیمه اول را با برتری به رختکن برود. در نیمه دوم نیز سجاد فیض الهی در دقیقه 84 از روی ضربه پنالتی گل تساوی را برای ایرانجوان به ثمر رساند تا بازی به تساوی کشیده شود. در وقت‌های تلف شده سجاد فیض‌الهی گل دوم را برای تیمش به ثمر رساند تا ایرانجوان با برتری 2 بر یک به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود
می‌کند.
جهانبخش کار صعود گسترش فولاد را سخت کرد
تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز موفق شد در ضربات پنالتی اکسین البرز را شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند. در آخرین دیدار دیروز تیم‌های گسترش فولاد تبریز و اکسین البرز در ورزشگاه بنیان‌دیزل شهر تبریز از ساعت ۱۴ و ۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه بدون گل به پایان رسید. در این دیدار امید جهانبخش در دقیقه ۴۵ یک پنالتی را برای گسترش فولاد از دست داد.تلاش دو تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه نیست ثمری نداشت و دو تیم با نتیجه بدون گل به سراغ ضربات پنالتی رفتند. در ضربات پنالتی نیز تیم گسترش فولاد تبریز موفق شد با نتیجه ۵ بر ۴ حریفش را شکست دهد و مجوز حضور در جمع ۸ تیم برتر جام حذفی را کسب کند.
در آخرین مرحله دیدار یک هشتم نهایی نیز پرسپولیس روز ۱۹ آذر ماه برابر بادران تهران قرار خواهد گرفت.