kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۵۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

خواندنی از ورزش ایران



* نیما عالمیان با شکست برادرش قهرمان تور تنیس روی میز ایران شد. در مرحله فینال تور ایرانی تنیس روی میز، برادران عالمیان دیدار فینال را برگزار کردند که در پایان نیما موفق به شکست نوشاد شد.نیما و نوشاد عالمیان در فینال با یکدیگر بازی کردند و نیما توانست برادرش را با نتیجه چهار بر یک شکست دهد و قهرمان شود. پیش از این در مرحله نیمه نهایی نوشاد موفق شد آرمان حاجی‌ئی را شکست دهد و نیما نیز میعاد لطفی را شکست داد.به این ترتیب نیما و نوشاد عالمیان اول و دوم شدند و حاجیئی و لطفی مقام سوم مشترک را کسب کردند.
* تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران در مرحله نیمه نهایی قهرمانی آسیا با نتیجه ۸۰ بر ۷۶ تیم ژاپن را شکست داد و به فینال مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه راه یافت. تیم ایران برای کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها امروز در مرحله فینال به مصاف تیم استرالیا خواهد رفت و دیدار رده‌بندی نیز بین تیم‌های کره و ژاپن برگزار خواهد شد. تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در این رقابت‌ها موفق به کسب سهمیه جهانی 2018 آلمان شد.
* محسن سلگی مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری ایران از اعزام چهار رکابزن سرعتی به کاپ لهستان خبر داد و گفت: محمد دانشور، احسان خادمی و علی علی‌عسگری رکابزنانی هستند که به طور قطع در این مسابقه حاضر می‌شوند اما در روزهای آینده بین محمود رسولی و رضا جبرئیلی هم یک نفر با نظر سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری انتخاب خواهد شد. تیم ایران ۱۰ آبان راهی لهستان می‌شود ، ۱۳ آبان مسابقه می‌دهد و نیمه ماه نیز به ایران باز می‌گردد.
* تیم بسکتبال باویلچر بانوان سنگین‌ترین شکست خود را در چهارمین دیدار از رقابت‌های بسکتبال باویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه برابر چین با نتیجه ۱۰۸ بر ۴ تجربه کرد.تیم بسکتبال باویلچر زنان در جریان ۳ دیدار اخیر خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، در اولین دیدار خود با نتیجه ۱۵ بر ۸۶ برابر ژاپن شکست خورد، در دومین دیدار با نتیجه ۲۲ بر ۷۹ مغلوب چین شد و در سومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با نتیجه ۱۰۸ بر ۸ و ۱۰۰ امتیاز اختلاف برابر استرالیا مغلوب شد. روز گذشته نیز بانوان ایران با ۱۰۴ امتیاز اختلاف مقابل چین شکست خوردند. این در حالی بود که بسکتبال با ویلچر زنان ایران سه سال هیچ مسابقه‌ای نداشتند و بهتر بود فدراسیون معلولان این تیم را با تدارکات بهتری روانه مسابقات می‌کرد تا چنین شکست‌های سنگین و تاریخی رقم نخورد.
*بخش برق آسای رقابت های شطرنج جام پایتخت پیگیری شد و در پایان یازده بازی احسان قائم مقامی با ۹.۵ امتیاز قهرمان شد.گورگ هاروتجونیان از ارمنستان و پرهام مقصودلو نیز با ۸.۵ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.
*تيم بسكتبال دختران زير ١٦ سال كشورمان دیروز در رقابت هاي قهرماني آسيا در هند با شکست مقابل مالزي حضور در فينال را از دست داد.ملی پوشان کشورمان در این دیدار پایاپای با نتیجه 85 بر 65 شکست خوردند و از رسیدن به فینال بازماند.تیم ملی ایران با این نتیجه برای دیدار رده بندی به مصاف بازنده هند و قزاقستان می رود.دختران بسکتبالیست ایران بعد از ٣٧ سال جواز حضور در مسابقات برون مرزی را کسب کرده اند که توانستند در نخستین گام در رقابت های قهرمانی آسیا در سطح B شرکت کنند. در این سطح ٧ تیم حضور دارند.بر اساس اعلام فدراسیون ایران ٢ تیم به سطح A صعود می کنند که با این نتیجه ایران شانس حضور در سطح A را از دست داد.