kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
پس از قتل‌عام هزاران مسلمان

واشنگتن: نگران وضعیت مسلمانان میانمار هستیم!

پس از کشته شدن هزاران مسلمان میانماری در دور تازه جنایات بودائیان و ارتش میانمار و آوارگی بیش از نیم میلیون روهینگیایی دیگر، دیروز وزارت خارجه آمریکا گفته از وقایع میانمار نگران شده است!


سرویس خارجی-

نزدیک به سه ماه است که دولت میانمار به کمک ارتش و بودائیان افراطی و صدالبته سلاح‌های اسرائیلی درحال نسل‌کشی مسلمانان میانماری است. دراین فاصله هزاران زن و کودک سلاخی یا مورد تعرض قرار گرفته و نزدیک به 600 هزار نفر هم پس از نابودی خانه‌ها و مزارعشان به بنگلادش گریخته‌اند. سازمان ملل بارها از وقوع نسل‌کشی سازماندهی شده در این کشور خبر داده و خواستار برخورد کشورها با خانم سوچی رهبر و همه‌کاره این کشور شده است.
اما واکنش‌ها به این نسل‌کشی از سوی سازمان ملل و کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر درحد صدور بیانیه و ابراز نگرانی بوده و هیچ‌گاه اقدام جدی و عملی برای توقف این جنایات ازسوی آنها مشاهده نشده است. دیروز اما خبر رسید «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره بیانیه‌ای صادر کرده است. در این بیانیه آمده آمریکا نگران اوضاع مسلمانان میانماری است!
در این بیانیه آمده: «ما نگرانی عمیق خود را از وقایع اخیر در ایالت راخین، خشونت و سوءرفتارهای آسیب‌زننده علیه روهینگیایی‌ها اعلام می‌داریم.» وی درعین حال وعده برخورد با عوامل این جنایت را داد.
وی گفت؛ علاوه بر محدودیت‌های موجود علیه نیروهای مسلح میانمار و تحریم دیرینه آمریکا برای فروش همه انواع تجهیزات نظامی به این کشور، رشته تدابیر تنبیهی جدید علیه ارتش میانمار اتخاذ شده است.
تعلیق بررسی معافیت‌های سفر برای مسئولان بلندپایه نظامی میانمار و لغو دعوت‌های صورت گرفته از مسئولان بلندپایه امنیتی میانمار برای شرکت در رویدادهایی که توسط آمریکا برگزار می‌شوند، ازجمله این تدابیر تنبیهی است.آمریکا همچنین اعلام کرد اتخاذ تدابیر اقتصادی هدفمند را بر ضد اشخاص مرتبط با این اقدامات خشونت‌آمیز بررسی می‌کند.
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته گفته بود که فرماندهان ارتش میانمار مسئول بحران ایجاد شده برای اقلیت مسلمان روهینگیا هستند.
بنابر آخرین آمار سازمان ملل، بیش از 580 هزار مسلمان روهینگیا از 25 اوت از میانمار فرار کرده و به کشور همسایه بنگلادش پناه برده‌اند.