kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
دیروز در دیرالزور صورت گرفت

شروع طوفانی عملیات بزرگ ارتش سوریه برای رسیدن به مرزهای مشترک با عراق


سرویس خارجی-
نیروهای مقاومت و ارتش سوریه عملیات گسترده و بزرگی را علیه عناصر داعش در استان «دیرالزور» آغاز کردند و اولین قدم را «محکم» برداشتند.
نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت برای یکسره کردن کار تروریست‌ها و پاکسازی عناصر باقی مانده داعش، از روز گذشته عملیات گسترده‌ای را در جنوب و شرق استان «دیرالزور»  آغاز کرده‌اند و قصد دارند به این پیشروی‌ها تا مرزهای عراق ادامه دهند. این عملیات در حالی انجام می‌گیرد که نیروهای دولتی از لحاظ روحیه، در شرایط «بسیار عالی» هستند و تروریست‌ها نیز پیشاپیش می‌دانند که یک شکست دیگر در انتظار آنان است.در این عملیات تصرف «البوکمال» شهر مرزی سوریه و آخرین دژ داعش در این کشور، از اهداف  مهم نیروهای دولتی و مقاومت عنوان شده است و طی دیروز مواضع داعش در این شهر از جانب جنگنده‌های ارتش سوریه به شدت بمباران شده‌اند.تا عصر دیروز خبر رسید بر اثر بمباران و گلوله‌باران مواضع داعش، خسارات سنگینی به آنها وارد آمده است. درباره شمار کل تلفات احتمالی تکفیری‌ها، گزارشی نرسیده است.
جنایت تازه آمریکا
جنگنده‌های ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا اما دیروز با بمباران محله «المقصور» شهر دیرالزور، 24 غیرنظامی دیگر را کشتند و 50 تن را هم زخمی کردند. این بمباران که نیمه شب دوشنبه صورت گرفته، بخش‌هایی از این محله مسکونی را کاملا ویران کرده است.
مرکز حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان دمشق هم اعلام کرده که سرهنگ «رایان دیلون» سخنگوی ائتلاف مذکور گفت آمریکا در رابطه با این حمله، تحقیق خواهد کرد.طبق گزارش مرکز حقوق بشر، هیچ بهانه‌ای برای این بمباران، وجود نداشته است.به گفته منابع غربی، آمریکا طی چهار ماه اخیر 1183 غیرنظامی را هم در شهر «رقه» سوریه کشته است.
بمباران غیرنظامیان، سیاست جاافتاده و روزمره آمریکا در کشورهای غرب آسیا است. از سال 2001 تاکنون هزاران غیرنظامی در سومالی، یمن، عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان بر اثر حملات هوایی آمریکا، جان خود را از دست داده‌اند. علاوه بر آن، آمریکا از طریق عوامل اطلاعاتی خود و عوامل «موساد»، صدها دانشمند را در عراق کشته است.