kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
در مجمع تشخیص مصلحت صورت گرفت

تشکیل هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی به دستور رهبر انقلاب تشکیل شد.


به گزارش فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که صبح دیروز در مجمع برگزار شد، بابیان اینکه در این جلسه در رابطه با تعیین اعضای هیئت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام بحث شد، اظهار داشت: ضوابط و شرایط تعیین اعضای این هیئت به تصویب رسید و ازاین‌رو هیئت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی به دستور رهبر انقلاب تشکیل می‌شود. رضایی با‌اشاره به اینکه وظایفی که قبلاً در صحن مجمع انجام می‌شد به این هیئت منتقل می‌شود، افزود: بنابراین هیئت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و ارزیابی و تهیه گزارش‌های مربوط به آن در دبیرخانه صورت می‌گیرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اینکه چقدر سیاست‌های کلی در قوای سه‌گانه اجرایی شده و اینکه چقدر برنامه‌ها از سیاست‌های کلی انحراف داشته، باکار کارشناسی در دبیرخانه، مراکز پژوهشی و دستگاه‌های نظارتی بررسی می‌شود و گزارش‌های آن مورد بحث قرار می‌گیرد و برای اصلاح به قوای سه‌گانه ابلاغ خواهد شد.
وی بابیان اینکه پس از ابلاغ این اصلاحات قوای سه‌گانه موظف هستند برنامه خود را اصلاح‌کرده و گزارش اصلاح را نیز ارائه دهند، گفت: در این هیئت سران سه قوه، رئیس‌و دبیر مجمع و 20 نفر از اعضای مجمع که جلسه آینده انتخاب می‌شوند، با حق رأی عضویت دارند و وزرا، رؤسای کمیسیون‌های مجلس و معاون اول قوای سه‌گانه نیز بدون حق رأی در جلسات شرکت می‌کنند که این هیئت مجموعاً 25 عضو خواهد داشت.
بخش موشکی مهم‌ترین قسمت دفاعی کشور
رضایی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران با‌اشاره به قدرت دفاعی کشورمان، گفت: ما در مسئله موشکی از هیچ‌کسی اجازه نمی‌گیریم و بخش موشکی مهم‌ترین قسمت دفاعی کشور ماست و دشمن می‌خواهد برای تهدیدآفرینی قدرت موشکی ایران را محدود کند درحالی‌که موشک‌های ما برای صلح و امنیت است و به‌هیچ‌وجه بر روی آنها مذاکره نخواهیم کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اجرای قانون کاتسا و تمرکز آن بر روی سپاه، تصریح کرد: ‌اوباما در دفاع از برجام یک جمله تاریخی گفت و آن‌هم این بود که ادامه تحریم‌ها غیرممکن بود و به اقتصاد آمریکا آسیب می‌زد. لذا آنها در صحنه عمل نمی‌توانند چنین چیزی را پیاده
کنند.
به گزارش فارس وی درباره نقض برجام با تأکید بر اینکه ما این موضوع را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم و حتی بی‌خاصیت کردن برجام هم بدون پاسخ نیست، گفت: ممکن است برخی کشورهای اروپایی برجام را نقض کنند هرچند که چنین ادعایی ندارند و ممکن است بخواهند برجام را بی‌خاصیت کنند که ازنظر ما این مسئله تفاوتی با نقض برجام ندارد؛ و بنابراین نمی‌توانیم بپذیریم که قدرت هسته‌ای خود را متوقف کرده باشیم و هیچ دستاوردی هم از برجام عایدمان نشود.