kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
یونیسف:

گرسنگی در سال 2016 جان 5 میلیون و 600 هزار کودک را گرفت!

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل با انتشار گزارشی تکان‌دهنده و ‌اشاره به «وضعیت نابسامان درمانی و تغذیه کودکان در سطح جهان» از مرگ 5 میلیون و 600 هزار کودک در سال 2016 خبر داده است.

سرویس خارجی-

در گزارش یونیسف می‌خوانیم: «هر روز 15 هزار کودک خردسال در دنیا از گرسنگی می‌میرند و در مجموع در سال 2016، 5 میلیون و 600 هزار کودک زیر پنج‌سال به دلیل سوء‌تغذیه و بیماری جان باخته‌اند و این شرایط در حالی است که با کمک و حمایت از این کودکان «به راحتی» امکان داشت این کودکان نجات پیدا کنند.به گزارش فارس، آنچه در این گزارش بیش از همه اهمیت دارد این است که بیشتر این کودکان یعنی 39 درصد در کشورهای جنوب آسیا زندگی می‌کردند و 38 درصد هم از کشورهای جنوب صحرای آفریقا بودند. نیمی از این کودکان در کشورهای هند، پاکستان، نیجریه، کنگو و اتیوپی زندگی می‌کردند. یونیسف از دولت‌های این کشورها  نیز خواسته‌ تا تلاش‌های بیشتری در زمینه رفع سوء‌تغذیه و مشکلات درمانی کودکان صورت دهند.
میانمار
از سوی دیگر اوضاع کودکان آواره میانماری همچنان «بغرنج» گزارش می‌شود. یونیسف در تازه‌ترین گزارش خود درباره شرایط این کشور  اعلام کرده: «حدود 340 هزار کودک روهینگیایی در شرایط بسیار سختی در اردوگاه‌های آوارگان در بنگلادش به سر می‌برند، جایی که دسترسی کافی به مواد غذایی، آب سالم و امکانات بهداشتی وجود ندارد.»
گفتنی است هر هفته بیش از 12 هزار کودک آواره روهینگیا وارد بنگلادش می‌شوند. این در شرایطی است که جنایات خونین و کشتار مسلمانان روهینگیا همچنان در استان راخین ادامه دارد. سازمان ملل، نیروهای امنیتی و ارتش میانمار را به «پاکسازی قومی» و قتل‌عام  سازماندهی شده مسلمانان، متهم کرده ولی فرماندهان ارتش میانمار این اتهامات را رد کرده‌اند. خبر دیگر اینکه با وجود کشتار وحشیانه دوماهه اخیر مسلمانان روهینگیا توسط ارتش میانمار، آمریکا پس از آواره شدن 500 هزار مسلمان بالاخره مجبور شد ارتش میانمار را محکوم کند.
 وزیر خارجه آمریکا گفته، این کشور رهبر ارتش میانمار را مسئول سرکوب وحشتناک اقلیت مسلمان روهینگیایی می‌داند. با این حال رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا به این مسئله‌اشاره‌ای نکرد که آیا کشورش اقدامی علیه رهبران ارتش میانمار صورت خواهد داد یا خیر!