kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
گوترش با سوچی همراه شد

سازمان ملل با درخواست میانمار گزارش جنایات این کشور علیه مسلمانان را منتشر نکرد

روزنامه گاردین با تهیه یک گزارش افشاگرانه، از همدستی سازمان ملل با دولت میانمار برای پنهان ماندن بخشی از جنایات هولناک سوچی علیه مسلمانان میانمار پرده برداشت.


روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی افشا کرده که سازمان ملل اخیرا گزارشی از قحطی و گرسنگی فاجعه‌آفرین در بین مسلمانان روهینگیا تنظیم کرده بود اما به درخواست دولت میانمار از انتشار عمومی آن خودداری کرده ‌است!
گاردین به صورت «مستند» نشان داده که این گزارش هشدارآمیز شش صفحه‌ای سازمان ملل از احتمال مرگ فوری 80 هزار کودک مسلمان میانمار با بیانیه‌ای جایگزین ‌شده که در آن آشکارا گفته شده است، برنامه جهانی غذا و دولت میانمار در حال همکاری برای تنظیم نسخه ویرایش ‌شده! گزارش ماه جولای هستند. به گزارش میزان، در بیانیه مذکور تأکید شده گزارش ماه جولای برنامه جهانی غذا درخصوص وضعیت گرسنگی شدید در میان مسلمانان روهینگیا نباید در جایی منتشر شود و قابل استناد نیست! گاردین در ادامه گزارش خود نوشته «افشای عدم انتشار این گزارش درباره وضعیت فاجعه‌بار مسلمانان میانمار به حجم عظیم انتقادهای اخیر درباره عملکرد سازمان ملل بازمی‌گردند که اعتقاد دارند سازمان ملل درخصوص خشونت‎های دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور از حقوق این اقلیت مذهبی دفاع نکرده و فشارهای لازم برای توقف خشونت‎ها علیه یک میلیون و 500 هزار مسلمانان روهینگیا اعمال نکرده و نسبت به نسل‌کشی آشکار آنها بی‌تفاوت بوده‌‌ است.
سازمان ملل در پاسخ به اینکه چرا گزارش‎های خود درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا را از پایگاه خود حذف کرده است؟ گفته «به درخواست مقامات دولت میانمار این کار صورت‌گرفته تا «گزارش جامع و مشترکی با همکاری دولت میانمار تهیه شود!» بنا به گزارش‎های رسمی تاکنون نزدیک به 800 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا ساکن استان راخین میانمار از ترس خشونت‎های ارتش میانمار به سمت بنگلادش فرار کرده‌اند؛ نظامیان میانمار همچنین در دور تازه خشونت‌های خود بیش از 4 هزار نفر از مسلمانان این کشور را قتل‌عام کرده و خانه‌های آنها را به آتش کشیدند. گفتنی است، دبیرکل سابق سازمان ملل نیز به درخواست سعودی‌ها نام آل‌سعود را از لیست قاتلان کودکان یمنی خارج کرده بود!