kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
سرتیپ فضلی اعلام کرد

نامگذاری کاروان‌های راهیان نور96 به نام شهدای دانش‌آموز و شهید حججی

رئیس‌قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی امام حسن عسکری(ع) گفت: کاروان‌های راهیان نور در سال 96 به نام شهدای دانش‌آموز ایران اسلامی و شهید عاشورایی محسن حججی نامگذاری شد.


سرتیپ علی فضلی در گفت‌و‌گو با ایرنا در کرج،  با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس 36 هزار دانش‌آموز شهید شدند یادآور شد: دفاع مقدس الگویی برای همه نسل‌ها و عرصه‌ای برای تربیت جوانان است و علاوه‌ بر اینها امروز شاهد افزایش چشمگیر حضور زائران غیر ایرانی در راهیان نور در کربلای ایران نیز هستیم.
رئیس‌قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی امام حسن عسگری(ع) خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 7 میلیون نفر توفیق حضور در راهیان نور را داشتند که 80 درصد آنها برای نخستین بار در کربلای ایران حضور یافتند. وی افزود: امسال 8 میلیون نفر به سفر راهیان  نور اعزام می‌شوند.
سردار فضلی اضافه کرد: با توجه به اینکه البرز میزبانی برنامه ملی اعزام دانش‌آموزان کشور در کاروان راهیان نور در سال 96 را بر عهده‌دارد، یکهزار و 600 دانش‌آموز از استان‌های همجوار دیروز از این استان به سفر معنوی راهیان نور اعزام شدند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در سال تحصیلی جاری با مشارکت سپاه 600 هزار دانش‌آموز به سفر تربیتی - معنوی راهیان نور اعزام می‌شوند. مهدی فیض در حاشیه افتتاحیه کشوری راهیان نور دانش‌آموزی به میزبانی استان البرز در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته 500 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند و امسال تلاش می‌کنیم 600 هزار دانش‌آموز دختر و پسر پایه نهم و دهم دوره متوسطه مدارس کشور را به این سفر معنوی اعزام کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این سفر پنج روزه در تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان تاثیرگذاری ویژه‌ای دارد در حالی که دشمنان انقلاب و اسلام به دنبال این هستند که نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را از فرهنگ غنی اسلامی - انقلابی دور کنند.