kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳

جشنواره فجر با بودجه 20 میلیاردی هنوز حقوق سینمادارها را نداده!(اخبار ادبی و هنری)



درحالی که بودجه دوره گذشته جشنواره فیلم فجر در دو بخش داخلی و خارجی بیش از 20 میلیارد تومان اعلام شده اما مدیریت این جشنواره هنوز حقوق سینمادارها برای برگزاری جشنواره را پرداخت نکرده است! مدیر انجمن سینماداران، این رفتار مدیران جشنواره را با قرارداد ترکمنچای مقایسه می‌کند!
قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه هنوز مبلغ قرارداد اکران فیلم‌های جشنواره‌های فجر در سینماها پرداخت نشده است، گفت: متاسفانه هر سال با برگزارکنندگان جشنواره ملی فیلم فجر برای پرداخت هزینه سینماها در طول برگزاری جشنواره با مشکل مواجه می‌شویم و مبلغ مورد نظر معمولا به سینماها پرداخت نمی‌شود. وی ادامه داد: براساس قراردادی که از سوی مدیران جشنواره ملی فیلم فجر با صاحبان سینما بسته می‌شود، جشنواره موظف است که تا سه ماه بعد از برگزاری، سهم مورد نظر را به سینماها پرداخت کند که معمولا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.
رئیس انجمن سینماداران با اشاره به اینکه لازم است سهم سینماداران به موقع پرداخت شود، بیان کرد: متاسفانه هیچ‌گونه ضابطه‌ای برای پرداخت مبلغ مورد نظر و یا اجرا کردن قراردادی که خود جشنواره بندهای آن را مشخص می‌کند و می‌توان آن را قراردادی از نوع ترکمنچای دانست، وجود ندارد و آنچه که در قرارداد آمده است پرداخت نمی‌شود.
قاصد اشرفی در پایان گفت: انجمن سینماداران تصمیم گرفته بود که در این زمینه ورود پیدا نکند و سینماداران شخصا اقدام و مبالغ مورد نظر خود را دریافت کنند، با این حال به دلیل تماس و شکایت بسیاری از سینماداران، هفته آینده انجمن سینماداران طی نامه ای به رئیس سازمان سینمایی برای پیگیری این مسئله درخواست همکاری می‌کند.