kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۴۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت

افتتاح کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه


تبریز- خبرنگار کیهان:
کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه با ظرفیت تولیدی 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) افتتاح ‌شد.
کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه با هدف تولید خوراک کارخانجات فولاد، گندله حاصل از سنگ آهن را از طریق عملیات احیا و با روش تکنولوژی پِرِد(PERED) که یک روش ایرانی است، به آهن اسفنجی تبدیل می‌‌کند.
این پروژه که توسط مؤسسه عاشورای گروه تخصصی کربلا به صورت «مهندسی، تأمین کالا و ساخت» (EPC) در شهرستان میانه آذربایجان‌شرقی اجرا شده است کمک می‌کند تا زنجیره تولید فولاد کشور که در سال‌های گذشته با مشکل مواجه بود به سمت توازن پیش برود.کارفرمای این پروژه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است که با هماهنگی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و تأیید مشاور زمینه تأمین کالای مورد نیاز این کارخانه را از طریق شرکت‌های داخلی فراهم کرده و این امر باعث جلوگیری از خروج ارز و‌اشتغال‌زایی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد شد.
در طول اجرای این طرح، برای حدود 300 نفر به طور مستقیم و حدود 800 نفر به طور غیرمستقیم ‌اشتغال‌زایی ایجاد شده است که بعد از افتتاح آن، برای 500 نفر به طور مستقیم و یک‌هزار و 500 نفر به طور غیرمستقیم ‌اشتغال‌ پایدار ایجاد خواهد شد.
تولید فولاد کشور باید به 55 میلیون تن برسد
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: تلاش می‌شود تولید فولاد کشور در 20 سال آینده به 55 میلیون تن برسد. محمد شریعتمداری افزود: تولید فولاد از 23 میلیون تن سال 92 به 31 میلیون تن در سال جاری رسیده است و رشد تولید فولاد کشور امسال 10 درصد می‌باشد درحالی که در دیگر کشورها حتی 1 درصد نیز نبود.
به گفته وی مصرف سرانه فولاد در ایران 200 کیلوگرم می‌باشد که می‌بایست به 500 کیلوگرم برسد و در این زمینه در گام اول به دنبال افزایش 120 کیلوگرمی هستیم. وی تصریح ساخت: دولت به دنبال صادرات فولاد و نیز ایجاد توازن در عرصه فولاد است و از همه ظرفیت‌های موجود در این زمینه بویژه کیفی کردن رقابت‌پذیری استفاده می‌کنیم.
همزمان با حضور جهانگیری در آذربایجان شرقی بیمارستان امام‌خمینی(ره) سراب و امام حسین(ع) هریس نیز افتتاح شدند. ساختمان جدید دانشکده داروسازی و مرکز پیوند اعضای بیمارستان امام‌رضا(ع) و نیز راه دسترسی جنوبی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز از جمله افتتاح‌های این سفر بودند. بیمارستان 70 تختخوابی هریس از مصوبات سفر رئیس‌جمهور است که در محوطه قبلی بیمارستان که در زلزله‌ سال 91 ویران شد با صرف 170 میلیارد ریال در بیش از 7000 مترمربع احداث شده است.بیمارستان 160 تختخوابی سراب نیز از مصوبات هیئت دولت می‌باشد که در 16 هزار مترمربع زیربنا در 14 بخش درمانی و در 4 طبقه و با 430 میلیارد ریال ساخته شده است. همچنین با حضور حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، کلنگ احداث مرکز جامع سرطان در «خاوران» تبریز به زمین زده شد.به گزارش خبرنگار ما کار ساخت مرکز جامع سرطان تبریز نیز با حضور وزیر بهداشت و درمان در شهرک خاوران این شهر آغاز شد. این مرکز توسط مردانی آذر و نوبری از خیرین معروف احداث می‌شود و 21 هزار مترمربع وسعت دارد و برای ایجاد آن 600 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. زمین این مرکز توسط شورای شهر تبریز تأمین گردیده و دارای 200 تخت در 4 طبقه خواهد بود و به منظور تشخیص، درمان و پیشگیری از سرطان احداث می‌گردد.