kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
رئیس ‌اتحادیه لوازم خانگی تهران خبر داد

صدور کارت گارانتی تقلبی لوازم خانگی با ۳ هزار تومان!

رئیس ‌اتحادیه لوازم خانگی تهران با ‌اشاره به ارائه کارت گارانتی تقلبی قاچاق به خریداران لوازم خانگی گفت: واردکنندگان لوازم خانگی برای صدور کارت گارانتی تقلبی حدود سه تا پنج هزار تومان هزینه می‌کنند.



به گزارش فارس، محمد‌طحان‌پور طی نشستی خبری در ششمین نمایشگاه عرضه محصولات لوازم خانگی امسال اظهار داشت: اگرچه گفته می‌شود در بازار لوازم خانگی رکود وجود دارد، اما این رکود مربوط به تولیدات خوب و با کیفیت ایرانی نیست و تولیدات بی‌کیفیت بی‌دلیل عدم استقبال مردم از خرید این کالاهای این نشان‌های تجاری، دچار رکود هستند.
وی افزود: تولیدات با کیفیت لوازم خانگی در سال 95 بیش از 25 درصد رشد داشته است و این در حالی است که بخشی از سهم بازار توسط تولیدات بی‌کیفیت‌اشغال می‌شود.
رئیس ‌اتحادیه لوازم خانگی تهران در پاسخ به سؤالی درباره سهم مناطق آزاد از قاچاق لوازم خانگی گفت: در این مورد آمار دقیقی در دست نیست، اما مناطق آزاد تجاری مثل بندرانزلی و ارس بیشترین سهم در ورود لوازم خانگی قاچاق را دارند و یکی دیگر از راه‌های ورود لوازم خانگی قاچاق بازارچه مرزی بانه است.
طحان‌پور در ادامه با بیان اینکه در منطقه امین‌حضور تهران، ساعت پنج صبح کامیون‌ها حمل لوازم خانگی بار خود را در ساعتی که تعزیرات حضور ندارد تخلیه می‌کنند، ادامه داد: این کالاها بیشتر توسط فروشگاه‌‌هایی که پروانه کسب ندارند، عرضه می‌شود و اکثر آنها هم دارای گارانتی تقلبی هستند.
وی با‌ اشاره به اینکه برای بخشی از لوازم خانگی قاچاق که در تهران و در مناطق آزاد عرضه می‌شود، معمولا کارت گارانتی تقلبی صادر می‌شود، بیان کرد: واردکننده‌های کالاهای قاچاق برای صدور هر برگ گارانتی تقلبی سه تا پنج هزار تومان پرداخت می‌کنند.
به گفته رئیس ‌اتحادیه لوازم خانگی تهران، اتحادیه لوازم خانگی، در صورت شناسایی این متقلبان را به وزارت صنعت و سازمان تعزیرات معرفی می‌کند و با آنها برخورد می‌شود، اما پس از چندی دوباره با اسامی دیگر اقدام به عرضه در بازار می‌کنند.
طحان‌پور گفت: برای خریدار، امکان شناسایی کارت‌های گارانتی تقلبی لوازم خانگی از اصلی  وجود ندارد، اما خریدار در هنگام خرید باید فروشنده را ملزم کند به او بگوید کارت گارانتی مربوط به کدام شرکت است که معمولا متقلبان از بیان نام شرکت امتناع می‌کنند.
وی همچنین در مورد کد شناسه لوازم خانگی بیان کرد: تا امروز نصب کد شناسه کالا‌های لوازم خانگی عملیاتی نشده است.