kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹

حوادث کوتاه از کشور


    ناکامی سارقان مسلح
نوشهر - ایرنا: دو سرنشین خودرویی که در منطقه رادیودریا چالوس قصد سرقت داشتند با حضور به موقع پلیس ناکام ماندند.
یک منبع آگاه در نیروی انتظامی شهرستان عباس‌آباد گفت: سارقان مسلح در جریان تعقیب و گریز پلیس به سلمانشهر رسیدند و در این منطقه با استفاده از شلوغی محل گریختند.
وی با بیان اینکه درجریان این درگیری به هیچ کس آسیبی وارد نشد، افزود: خودروی مزدا 3 سفیدرنگ سارقان در این درگیری توقیف شد.
سوخت قاچاق
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از کشف 35هزار و 600 لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «رضا زینلی» گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری ضمن توقیف سه دستگاه تانکر کشنده موفق به کشف 35هزار و 600 لیتر سوخت قاچاق از نوع «نفتگاز» شدند.
وی افزود: در این راستا سه قاچاقچی سوخت دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سانحه مرگبار
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه نیسان با یک دستگاه موتورسیکلت در محور «خرامه به نی‌ریز»، دو نفر کشته شدند.
سرهنگ «احمد احمدی» گفت؛ در پی تصادف فوتی در محور خرامه به نی‌ریز یک دستگاه نیسان با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرده که بر اثر آن راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت به دلیل شدت جراحت وارده در دم فوت کردند.
رئیس پلیس راه شمال استان بیان کرد: کارشناسان پلیس راه در صحنه حاضر شدند و علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ راننده نیسان اعلام کردند.
برخورد قطار با خودرو
اندیمشک - ایرنا: یک دیزل قطار روز جمعه با یک دستگاه خودروی پراید در شهر اندیمشک برخورد کرد.
به گزارش شاهدان محلی این حادثه غروب جمعه در کوی شهدای اندیمشک رخ داد. به گفته منابع محلی این حادثه خسارت جانی نداشت اما به خودروی پراید خسارت وارد شد.حدود پنج کیلومتر از خط آهن از محدوده شهری اندیمشک عبور می‌کند. عبور قطار از محدوده شهر اندیمشک به ویژه مناطق مسکونی آن تاکنون چندین حادثه مرگبار را رقم زده است.
مرگ گردشگر در منطقه گردشگری
ایذه - خبرگزاری صداوسیما: بخشدار دهدز از مرگ یک گردشگر در منطقه گردشگری شیوند از توابع شهرستان ایذه خبر داد.
حجت‌الله خسروی گفت: یک بانوی 35 ساله گردشگر اهل شاهین‌شهر اصفهان در منطقه گردشگری شیوند در نزدیکی آبشار به دلیل سقوط از ارتفاع و برخورد سنگ به سرش دچار حادثه شد، اما به علت جراحات وارده قبل از رسیدن به بیمارستان جان باخت.
سقوط تریلی به دره
همدان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس استان همدان از سقوط یک دستگاه تریلی به ته دره در گردنه اسدآباد خبر داد و گفت: خودرو پس از سقوط به 300 متری دره، دچار حریق شد و به طور کامل در آتش سوخت.
سرهنگ رضا عزیزی با بیان اینکه یک دستگاه تریلی بار کود شیمیایی را از کرمانشاه بارگیری کرده و هنگام تردد از گردنه اسدآباد دچار سانحه شد، افزود: خودروی تریلی هنگام قرار گرفتن در سرازیری با دنده سبک تردد کرده و به علت شتاب گرفتن وسیله نقلیه راننده قادر به کنترل آن نشد.
وی ابراز داشت: در این حین راننده این وسیله نقلیه، برای نجات جان خود به بیرون از تریلی پریده است.
قاچاق کالا
بندرعباس -  ایرنا: فرمانده دریابانی هرمزگان به کشف کالای قاچاق به ارزش 380 میلیارد ریال توسط نیروهای دریابانی استان اشاره کرد و گفت: این بزرگ‌ترین محموله کالای قاچاق کشف شده توسط دریابانی است.
سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی افزود: نیروهای مرزبانی در دو عملیات جداگانه موفق شدند 9 فروند لنج حامل کالای قاچاق را در محدوده آب‌های جزیره لاوان و پارسیان شناسایی و توقیف کنند.وی ادامه داد: در این دو عملیات، چهار فروند لنج در محدوده جزیره لاوان و پنج فروند در محدوده پارسیان با 40 نوع کالای قاچاق در حال حرکت به سمت ساحل برای تخلیه بار بودند که با استفاده از توان تمام نیروهای تحت امر در این دو منطقه شناسایی شدند. فرمانده دریابانی هرمزگان اضافه کرد: 28 نفر از عوامل قاچاق کالا در 9 لنج یاد شده دستگیر شدند.
سرهنگ خرم‌روی کالاهای قاچاق کشف شده را انواع پوشاک و پارچه، سیگار، لوازم برقی و الکترونیکی و دیگر کالاها اعلام کرد.
سقوط جرثقیل
سبزوار- ایرنا: معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: سقوط جرثقیل در حین اجرای طرح عمرانی ارگ امیریه این شهرستان یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.
هادی زارعی افزود: این حادثه در میدان دروازه عراق سبزوار روی داد که بلافاصله 2 دستگاه خودرو آتش‌نشانی و 6 مأمور به محل اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه مصدوم این حادثه توسط اورژانس به بیمارستان امداد شهید بهشتی سبزوار منتقل شد، ادامه داد: علت حادثه از سوی کارشناسان مربوطه در حال بررسی است.
درگیری مسلحانه
شوش- ایرنا: سرپرست دادگاه بخش شاوور شهرستان شوش گفت: در یک درگیری جمعی که در روستای میثم تمار شهرستان شوش رخ داد یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.
مصطفی یوسفی گفت: این درگیری طایفه‌ای در روستای خویس (میثم تمار)؛ از توابع بخش شاوور شوش اتفاق افتاد.
وی گفت: در این درگیری مسلحانه یک جوان 27 ساله با برخورد تیر به قفسه سینه‌اش کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. به گفته وی مجروحان به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شدند.
وی اظهار کرد: با دستور قضایی، نیروی انتظامی در محل درگیری حاضر و امنیت برقرار شد.یوسفی علت بروز این درگیری طایفه‌ای را اختلافات قبلی ذکر کرد و گفت: دستورات قضایی برای دستگیری قاتل صادر شده است.
وی گفت: تا برقراری کامل آرامش نیروی انتظامی در روستا مستقر خواهد بود.
قاچاق دام
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان بوئین‌زهرا از توقیف کامیون حامل دام فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «حسین علیان‌نژادی» تشریح کرد: مأموران یگان امداد، حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون «بنز» مشکوک و آن را متوقف کردند.این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از کامیون، 107 رأس گوسفند فاقد هرگونه مجوز حمل کشف شد که با هماهنگی مقام قضائی خودرو توقیف و در این خصوص یک نفر دستگیر شد.
سرهنگ علیان‌نژادی با اشاره به ارزش تقریبی 900 میلیون ریالی دام برابر اعلام کارشناسان تصریح کرد: این محموله غیرمجاز که از استان‌های غربی کشور به مقصد اصفهان بارگیری شده بود تحویل اداره دامپزشکی شد.
کشف تریاک
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد از کشف مواد افیونی توسط مأموران پلیس در بازرسی از یک دستگاه تریلی «ولوو» خبر داد.سرهنگ «محمدحسین ستوده‌نیا» گفت: مأموران پلیس حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی کانتینردار «ولوو» مشکوک شده و خودرو را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این تریلی 147 کیلو موادمخدر از نوع تریاک کشف شد و دو متهم نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد در پایان تصریح کرد: متهمان قصد انتقال این محموله موادمخدر را به یکی از شهرهای شمالی کشور داشتند که با هوشیاری مأموران، شناسایی و دستگیر شدند.