kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸

افتتاح مرکز کنترل 24 ساعته اردو‌های دانش‌آموزی

مرکز کنترل اردو‌های برون استانی دانش‌آموزی با حضور مسئولان آموزش و پرورش و پلیس راهور به بهره‌برداری رسید.


در این مرکز که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهد داشت والدین دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اردو‌ها به صورت برخط (آنلاین) از آخرین موقعیت اردوی دانش‌آموز خود و همچنین شهر‌هایی که در طول مسیر از آنها عبور می‌کنند و همچنین وضعیت سلامت فرزندشان مطلع خواهند شد.
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در‌باره این مرکز به خبرگزاری صدا و سیما گفت: این مرکز با ارتباط مستمر با اداره هواشناسی، راه و ترابری و پلیس راهور بستر مناسبی برای حرکت ایمن اتوبوس‌های اردویی دانش‌آموزان را در طول مدت سفر فراهم می‌کند.
مهدی فیض افزود: اطلاعات مربوط به قبل از سفر، زمان آغاز سفر، انتخاب مسیر‌ها و اطلاع از حوادثی که به صورت لحظه‌ای در جاده اتفاق می‌افتد و نیاز به تصمیم‌گیری برای ادامه راه دارند تا پایان اردو پایش می‌شود.
فیض ادامه داد: این سامانه با اطلاعات سامانه سپهتن پلیس راهور مرتبط شده و با ایجاد زیرساخت نرم‌افزار‌های پایشگر مسیر و ایجاد یک بستر نرم‌افزاری می‌توان کاروان دانش‌آموزی را به صورت یک موضوع متحرک روی نقشه دائماً رصد کرد.
وی با بیان اینکه این مرکز در مرحله اول، اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی را که هم اکنون در حال برگزاری است رصد می‌کند و رصد سایر اردو‌ها نیز در مرحله دوم این مرکز قرار دارند، گفت: وظیفه این مرکز به عنوان مجموعه‌ای تلفیق‌کننده، تحلیل اطلاعات اردویی اعم از شرایط آب و هوا و اطلاعات راه‌ها به منظور هر چه ایمن‌تر برگزار شدن اردو‌های دانش‌آموزی است.