kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

اخبار کوتاه اجتماعی



پایان اعتبار کارت‌های ملی قدیمی
 تا آخر امسال
رئیس‌سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی ٢٨ میلیون کارت هوشمند ملی در کشور صادر شده است.
به گزارش ایرنا، حمید درخشانی‌نیا با بیان اینکه به صورت میانگین ماهانه دو میلیون و ٥٠٠ کارت صادر می‌شود، افزود: اعتبار کارت ملی قدیمی تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد و مردم باید برای دریافت کارت جدید ثبت نام را انجام دهند.
به گفته وی، میانگین تولید و تحویل کارت هوشمند ملی به مردم ١٥ روز است.
مهلت ثبت نام دانش آموزان در مدارس آموزش از راه دور تا اول آبان
مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام دانش آموزان واجد شرایط در مدارس آموزش از راه دور داخل و خارج از کشور بر اساس سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش در خصوص تلاش حداکثری جذب تمامی بازماندگان از تحصیل با وجود شروع سال تحصیلی، تا اول آبان ماه ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، گودرز شاهمرادی افزود: به دلیل تفاوت شیوه آموزش در این مدارس که به صورت نیمه حضوری است، امکان جذب تمامی علاقه‌مندان به تحصیل از جمله شاغلان در ادارات، نهادها و مشاغل خصوصی، کارگران و زنان خانه‌دار وجود دارد و این ظرفیت مهم آموزشی قادر است تمامی دانش‌آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور را نیز بر اساس ضوابط پذیرا باشد.
امکان اهدای 36 بار پلاسما و 24 بار پلاکت در سال
مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور از ثبت‌نام اینترنتی اهدای خون از طریق سامانه نوبت‌دهی خبر داد و گفت: خانم‌ها هر سال می‌توانند 3 بار و مردان 4 بار جهت اهدای خون اقدام کنند ولی اهدای پلاسما 36 بار و پلاکت حدود 24 بار در سال امکانپذیر است.
به گزارش فارس، علی‌اکبر پورفتح‌اله در مراسم بهره‌برداری از سامانه نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون در سراسر کشور، بابیان اینکه راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی انتقال خون در سامان‌بخشی مراجعان برای اهدای خون بسیار مؤثر است، افزود: عمر پلاکت‌های خون بسیار پایین بوده و مدت زمان زیادی نمی‌توان آن را نگه داشت لذا راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی در جهت رفع این مشکل بسیار حائز اهمیت است.
ساخت نیمی از مدارس افتتاح شده
 درمهر امسال توسط خیران
مدیرکل مشارکت‌های مردمی و نهادهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:٥٠ درصد از مدارسی که مهرماه جاری بهره‌برداری شد خیرساز بوده است.
به گزارش مهر، علی شیرزاده گفت: نزدیک به ۲۰ سال است که از کمک خیرین مدرسه ساز استفاده می‌کنیم و اکنون به جایی رسیده ایم که می‌توان گفت مدارسی که با مشارکت خیرین احداث می‌شود، به دلیل داشتن بودجه بیشتر از بخش دولتی، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
پایان زورگیری‌های خشن دو جوان در شهر‌ری
دو زورگیر خشن که با استفاده از چاقو و ضرب و شتم اقدام به سرقت از افراد می‌کردند با تلاش پلیس هنگام زورگیری از یک شهروند در شهرری دستگیر شدند.سرهنگ کارآگاه حسین زارع رئیس‌پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر، گفت: از مالباختگان به ویژه در محدوده شهرری که بدین شیوه و شگرد، توسط دو سارق زورگیر جوان ۱۸ ساله مورد زورگیری و تهدید با سلاح سرد قرار گرفتند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری - خیابان آستانه مراجعه کنند.