kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۲۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
معاون شرکت ملی نفت:

بریز و بپاش در صنعت نفت باید تمام شود

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه اقتصاد کشور باید خود را با قیمت نفت 40 تا 60 دلاری تطبیق دهد، گفت: بریز و بپاش باید در صنعت نفت تمام شود.



به گزارش ایسنا، غلامرضا منوچهری در کنگره راهبردی نفت و نیرو در نشست بالادستی با بیان این که با دستور وزیر نفت مطالعه کل مخازن کشور در دستور کار قرار می‌گیرد، اظهار داشت: این اقدام و بهره‌مندی از مشاوران داخلی و خارجی، زمینه‌ مناسبی برای جهش توسعه در صنعت نفت فراهم می‌کند.
وی با تاکید بر این که برای توسعه و اخلاق حرفه‌ای زمینه‌ فرهنگی مناسب نیاز داریم، افزود: در حال حاضر زمینه فرهنگی صنعت نفت به طور کامل فراهم نیست و این صنعت به احیای ساختار نیاز دارد. بخش خصوصی نباید مثل بخش دولتی بروکراتیک باشد و باید کارآمدی و چابکی در شرکت‌های خصوصی حفظ شود.
معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: انتظار ما از شرکت‌های بین‌المللی تامین مالی و ارائه‌ فناوری‌های نو است و در اجرای قراردادهای توسعه میدان‌ها دستیابی به تولید تجمعی مناسب و بالا بردن ضریب بازیافت بسیار حائز اهمیت است.
منوچهری با اشاره به برخورداری ایران از ذخائر هیدروکربوری فراوان، گفت: وجود زیرساخت‌ها در حوزه راه، حمل و نقل، صادرات و غیره فعالیت شرکت‌های اکتشاف و تولید و شرکت‌هایی که در حوزه ای‌پی‌سی فعال هستند و بهره‌مندی از متخصصان و کارشناسان زبده از دیگر مزیت‌های صنعت نفت ایران برای فعالیت سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در پنج سال آینده قیمت نفت ۴۰ تا ۶۰ دلار برای هر بشکه خواهد بود و لازم است اقتصاد، خود را با این قیمت تطبیق داده و هزینه‌ها را کاهش دهیم. اقتصاد بریز و بپاش باید در صنعت نفت تمام شود و برای حداکثرسازی سودآوری تلاش بیشتری کنیم.