kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵

آمریکا تحرکات تازه علیه حزب‌الله لبنان را به درخواست رژیم ‌صهیونیستی کلید زد

آمریکا در راستای افزایش فشارها علیه حزب‌الله لبنان و با درخواست و همدستی رژیم ‌صهیونیستی اعلام کرده برای اطلاعاتی که به دستگیری دو عضو ارشد حزب‌الله منجر شود، جایزه چند میلیون دلاری در نظر گرفته است! این اقدامات درحالی صورت می‌گیرند که نتانیاهو از احتمال نابودی اسرائیل طی 30 سال آینده خبر داده است.


«نیتن سیلز» هماهنگ‌کننده امور مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در نشستی خبری در واشنگتن گفته به ازای اطلاعاتی که منجر به دستگیری «طلال حمیر»، مسئول عملیات حزب‌الله در خارج از مرزهای لبنان شود، هفت میلیون دلار و«فواد شوکر»، مسئول عملیات حزب الله در جنوب لبنان، پنج میلیون دلار جایزه در نظر گرفته‌اند!به گزارش روسیا الیوم، کاخ سفید نیز روز سه شنبه در بیانیه‌ای ضمن تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان که در حال نبرد با داعش وگروه‌های تروریستی و تکفیری‌ است مدعی شد: اکنون زمان بسیج کردن پاسخ جهانی به حزب‌الله لبنان است!روزنامه صهیونیستی معاریو پیش‌تر گزارش داده بود قرار است آمریکا علاوه بر وضع تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله لبنان، تلاش‌هایی برای دستگیری فرماندهان مقاومت در منطقه انجام دهد. دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی آی)  نیزفهرست جدیدی را شامل بیش از 25 نفر از افراد تحت تعقیبش منتشر کرده است.به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت،  چند شخصیت فلسطینی ازجمله رمضان عبدالله شلح، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و احلام تمیمی، آزاده فلسطینی در این فهرست جدید قرار دارند .علاوه بر این کنگره آمریکا درحال تلاش برای آماده‌سازی طرح تحریم حزب‌الله است. این طرح در اواخر ماه جاری میلادی به رأی گذاشته خواهد شد و می‌توان آن را بخشی از تلاش‌ها برای تحریم ایران قلمداد کرد.
پای عربستان هم در میان است
روزنامه الاخبار چاپ لبنان نیز اخیرا در یک گزارش افشاگرایانه اعلام کرده بود «محور شرارت متشکل از آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در جست‌وجوی یافتن وسیله‌ای برای جنگ موفقیت‌آمیز علیه حزب‌الله، طرحی پنجگانه را طراحی کرده اند.» به نوشته این روزنامه، رژیم صهیونیستی همواره به دنبال یافتن وسیله‌ای است که بتواند با استفاده از آن جنگ موفقیت‌آمیزی را علیه حزب‌الله به راه بیندازد و این‌کار نیاز به گام‌های عملی دارد به نظر می‌رسد آمریکا با همدستی رژیم صهیونیستی در این راه گام برمی‌دارد. تلاش برای تضعیف مقاومت، یکی از اصلی‌ترین اهداف تعریف شده برای داعش بود، به نظر می‌رسد با شکست این پروژه، آمریکا و رژیم صهیونیستی در کنار رژیم آل سعود تلاش می‌کنند این‌بار، با تحریم و تهدید به این هدف نزدیک شوند. حزب‌الله لبنان از موثرترین بازیگران منطقه به ‌ویژه درجریان جنگ با تروریست‌های تکفیری بوده و هست.