kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۱۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

اخبار کوتاه از فوتبال



پیروزی غرورآمیز نوجوانان ایران مقابل آلمان
در دومین دیدار از جام جهانی فوتبال نوجوانان که به میزبانی هند برگزار می شود، تیم ملی ایران از ساعت ۱۸ دیروز سه شنبه به مصاف آلمان رفت. شاگردان عباس چمنیان در یک بازی برتر، توانستند با زدن ۴ گل، نماینده اروپا را مقهور توانایی‌های خود کنند و دومین پیروزی خود در این مسابقات را کسب کنند.تیم ملی ایران با این پیروزی ۶ امتیازی شد و یک بازی زودتر صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرد. آلمان با ۳ امتیاز، کاستاریکا و گینه هم با یک امتیاز در رده های دوم و سوم گروه C قرار دارند. در این بازی، یونس دلفی (۵ و ۴۲)، الله‌یار صیادمنش ۴۹ و وحید نامداری ۷۶ برای ایران گلزنی کردند. در دیگر بازی این گروه، گینه و کاستاریکا از ساعت ۱۵ دیروز به مصاف هم رفتند که بازی دو تیم به تساوی ۲ - ۲ ختم شد. در سومین بازی این گروه، روز جمعه ایران با کاستاریکا و آلمان با گینه دیدار می‌کنند. هر دو بازی راس ساعت ۱۵ آغاز می شود.
عبور استرالیا از سوریه برای رسیدن به جام جهانی
تیم ملی فوتبال استرالیا با برتری مقابل سوریه نماینده آسیا در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی شد. در دیدار برگشت پلی‌آف انتخابی جام جهانی در قاره آسیا دو تیم استرالیا و سوریه در سیدنی برابر هم به میدان رفتند که در ابتدای مسابقه این سوری‌ها بودند که موفق شدند میزبان خود را غافلگیر کنند.‌ اشتباه مدافعان استرالیایی سبب شد که عمر السومه مهاجم الاهلی عربستان از این موقعیت استفاده کند و در دقیقه ۶ دروازه کانگورها را باز کند.در ادامه استرالیا که شروع ضعیفی داشت با ضربه سر تیم کیهیل موفق شد دروازه سوریه را باز کند تا بازی با تساوی یک بر یک دنبال شود. در نیمه نخست دو تیم بار دیگر موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند ولی درخشش دروازه‌بان‌ها خصوصا دروازه‌بان سوریه سبب شد توپی از خط دروازه‌ها عبور نکند. در نیمه دوم استرالیا بازی بهتری به نمایش گذاشت و سوریه نیز سعی کرد روی ضدحملات خطرساز شود. حضور خطیب به عنوان بازیکن تعویضی باعث شد استحکام خط میانی تیم سوریه بالا باشد ولی در نهایت بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید و به وقت اضافه کشیده شد. در وقت‌های اضافه داور با سخت‌گیری الماواس هافبک تیم سوریه را از زمین بازی اخراج کرد تا این تیم ۱۰ نفره شود و استرالیا سراسر حمله شد تا بتواند با یک بازیکن بیشتر استفاده کند ولی با این حال مهاجمان استرالیا قدرت کافی در زدن گل را نداشتند. در نهایت باز هم این تیم کیهیل بود که قدرت سرزنی خود را نشان داد و توانست با ضربه سر بار دیگر این بار در نیمه دوم وقت‌های اضافه برای تیم ملی کشورش گلزنی کند. در ثانیه‌های پایانی این بازی ضربه عمر السومه از روی یک ضربه ایستگاهی به دیرک دروازه اصابت کرد تا این دیدار با برتری ۲ بر یک استرالیا به پایان برسد. رقیب استرالیا در مرحله نهایی امروز از بین تیم‌های آمریکای مرکزی و شمالی انتخاب خواهد شد.
محرومیت یک مربی لیگ برتری
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال یک مربی لیگ برتری را به دلیل حضور در کلوپ شبانه در جریان یکی از اردوهای خارج از کشور این تیم به مدت سه ماه از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم کرد. بعد از ارائه گزارش حضور یک مربی لیگ برتری در یکی از دیسکوهای خارج از کشور، کمیته اخلاق اقدامات خود برای بررسی این موضوع را آغاز کرد. در نهایت بعد از مشاهده و بررسی مستندات این اتفاق از حضور این مربی در کلوپ شبانه، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی خود را به منظور مقابله و جلوگیری از رواج این قبیل بدرفتاری‌ها اتخاذ کرد. طبق رای نهایی کمیته اخلاق، این مربی به مدت ۳ ماه از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم خواهد بود و در این مدت زمان نمی‌تواند با هیچ تیمی همکاری کند.چند روز پیش نیز مسئول سابق کمیته روابط بین‌الملل سازمان لیگ از سوی کمیته اخلاق به مدت سه سال از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شد.
برگزاری قطعی دربی تهران در ۴ آبان ماه
رئیس‌کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد، دیدار رفت تیم‌های استقلال و پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر ۴ آبان ماه انجام می‌شود.در حاشیه برگزاری مراسم قرعه‌کشی دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور سعید فتاحی، رئیس‌کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد، هشتادوپنجمین دربی شهر تهران روز پنجشنبه 4 آبان ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. پیش از این اعلام شده بود دیدار استقلال - پرسپولیس 5 آبان ماه برگزار خواهد شد.
استقلال ۲۰ میلیون جریمه شد، قلعه‌نویی تذکر گرفت
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای خود را درخصوص تیم‌های لیگ برتری صادر کرد.
* در دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال خوزستان از سری رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر، از سوی تماشاگران تیم فولاد خوزستان تخلفاتی مبنی بر فحاشی به داور بازی صورت گرفت. این تیم به پرداخت 80 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. عبدالله کرمی، بازیکن فولاد خوزستان نیز به دلیل فحاشی به داور مسابقه پس از گرفتن کارت زرد دوم، به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت 40 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
* تیم پارس جنوبی جم به دلیل پرتاب بطری از سوی تماشاگرانش در دیدار برابر پدیده خراسان، به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
* دیدار تیم‌های نفت طلاییه و سپاهان اصفهان برگزار شد و از سوی رامین بابایی، سرپرست تیم نفت تهران به دلیل اعتراض به تصمیمات داوری از بازی اخراج شد. وی به پرداخت 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌شود. همچنین تیم نفت طلاییه به دلیل داشتن 5 بازیکن اخطاری، باید 50 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.
* در دیدار سیاه‌جامگان و پیکان تهران از سوی رمضان شکری، مربی تیم سیاه‌جامگان تخلفاتی مبنی بر اعتراض به تصمیمات داوری رخ داد که منجر به اخراجش شد. وی باید 10 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. تیم سیاه‌جامگان نیز به خاطر فحاشی تماشاگرانش به داور بازی، باید 100 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.
* مسابقه تیم‌های سپید‌رود رشت و استقلال تهران در حالی برگزار شد که از سوی تماشاگران تیم سپیدرود رشت تخلفاتی مبنی بر پرتاب بطری آب صورت گرفت. این تیم باید 100 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. تیم استقلال تهران نیز به دلیل فحاشی تماشاگرانش به داور مسابقه باید 200 میلیون ریال جریمه بپردازد. (این رای قابل تجدید‌نظر است)
* امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ذوب‌آهن اصفهان به خاطر اعتراض به داوری پس از پایان دیدار تیمش برابر سایپا با تذکر کتبی کمیته انضباطی روبه‌رو شد.
اتفاقی عجیب در قم
در اتفاقی نادر در شهر قم طلبکاران تیم صبا مانع آغاز به موقع دیدار این تیم مقابل شهرداری ماهشهر شدند. در حالی که قرار بود در چارچوب هفته هشتم لیگ دسته اول فوتبال دیروز تیم‌های صبای قم و شهرداری ماهشهر از ساعت 15:15 به مصاف یکدیگر بروند،‌ اما این دیدار به دلیل حضور طلبکاران باشگاه صبا در زمین و جر و بحث آنها با مسئولان باشگاه قمی با تاخیر آغاز شد.
امروز یا پنجشنبه اعلام نظر نهایی درخصوص نفت
تکلیف باشگاه نفت طلاییه امروز یا روز پنجشنبه مشخص خواهد شد. اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برای روشن شدن تکلیف باشگاه نفت طلاییه، تا امروز به این باشگاه وقت داده بود، اما این احتمال وجود دارد که نظر نهایی در این باره به روز پنجشنبه موکول شود و در این روز تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد. این اتفاق به دلیل درخواست دستگاه‌های نظارتی رخ داده تا مدارک جدید باشگاه نفت طلاییه توسط این دستگاه‌ها بررسی شود. رضا گل‌محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در گفت‌وگو با تسنیم این خبر را اعلام کرد. بنا بر این گزارش 15 شهریور ماه سال جاری مالکیت باشگاه نفت تهران از شرکت بهنام پیشرو گرفته و به شرکت پارس طلاییه داده شد و نام این تیم به نفت طلاییه تغییر پیدا کرد. همان زمان مهلت یک ماهه به شرکت پارس طلاییه داده شد تا به تعهداتی که داده عمل کند. این مهلت 15 مهر به پایان می‌رسید اما طبق اعلام مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به دلیل تعطیلی‌‌های ماه محرم تا چهارشنبه 19 مهر تمدید شد.
اعلام برنامه مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور برگزار شد که در این مرحله شاهد برگزاری هیچ بازی جذابی نخواهیم بود و دربی هم در کار نیست. قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات دوشنبه شب برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند. در این مرحله هیچ دربی برگزار نخواهد شد و تیم‌های مطرحی هم به مصاف هم نخواهند رفت. برنامه این مسابقات به شرح زیر است:
* تراکتورسازی تبریز ......................................................................... فجرسپاسی شیراز
* ایران‌جوان بوشهر ............................................................................. گل ابریشم تهران
* برنده پرسپولیس و نفت ......................................................................... بادران تهران
* گسترش فولاد تبریز ................................................................................. اکسین البرز
* صنعت نفت آبادان .............................................................................. داماش گیلانیان
* ملوان بندرانزلی .............................................................................. استقلال خوزستان
* استقلال تهران ................................................................................... نساجی مازندران
* خونه به خونه ............................................................................... سیاه جامگان مشهد
استقلال که به این مرحله رسیده است با سرمربی جدید خود باید در تهران به مصاف تیم نساجی قائمشهر برود که هدایت آن را یک استقلالی برعهده دارد و برخی مسئولان قبلی استقلال هم در مدیریت این تیم حضور دارند. مهدی پاشازاده سرمربی نساجی مازندران است.