kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱

نماینده پارلمان اروپا در دمشق: در اروپا اجازه نداریم از واقعیت‌های سوریه حرف بزنیم

یک مقام سوری به نقل از یک نماینده پارلمان اروپا فاش کرد، کشورهای اروپایی به مردم و سیاستمداران این قاره اجازه نمی‌دهند درباره واقعیت‌های سوریه حرف بزنند.



به گزارش فارس، «عمار الاسد» نایب رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سوریه طی اظهاراتی، پوشش دروغین دموکراسی در اروپا را مورد انتقاد قرار داد و گفت که در این کشورها کسی نمی‌تواند در مورد واقعیت‌های سوریه اظهارنظر کند.
الاسد در این باره گفت: «امروز وقتی یک نماینده ]پارلمان[ اروپا ]به سوریه[ می‌آید و می‌گوید شما با تروریسم مبارزه می‌کنید و با جنگ وحشیانه ای روبه‌رو هستید، زمانی که از او می‌پرسیم چرا این اظهارات را در کشور خود بر زبان نمی‌آورید؟ می‌گوید که در کشورش اجازه ندارد چنین حرفی بزند.
این مقام سوری سپس، خطاب به اروپایی‌ها، از آنها پرسید: «آن دموکراسی که در موردش حرف می‌زنید، پس کجاست؟»
چند روز قبل نیز «پدرو اکرامانت» رئیس شورای حقوق بشر اتحادیه اروپا، به دلیل سفر به سوریه و دیدار با اسد مجبور به استعفا شد. البته، برخی رسانه‌های اروپایی مدعی شدند که علت برکناری این فرد، فساد وی بوده است.
الاسد که با «اسپوتنیک» گفت‌وگو می‌کرد، افزود، «در حال حاضر مواضع برخی از کشورهای اروپایی در قبال سوریه تغییر کرده است، ولی سیاست یک بام و دو هوایی اروپایی‌ها علیه سوریه، همچنان ادامه دارد.»
به گزارش فارس، الاسد علت تغییر مواضع برخی کشورهای اروپایی را ایستادگی ملت سوریه در برابر تروریسم دانست.
وی گفت، وقتی که هیئت‌های مردمی به سوریه می‌آیند، از اینکه می‌بینند، اوضاع عادی است، غافلگیر می‌شوند و به دروغ‌های رسانه‌ها پی می‌برند.
حمایت از تکفیری‌ها ادامه دارد
وزارت دفاع سوریه اما اعلام کرده، آمریکا از طریق پایگاه این کشور در آلمان موسوم به «رامشتاین» و همچنین از طریق شرکت‌هایی در اروپای شرقی، موشک، تفنگ، تیربار و سلاح‌های ضد هوایی و ضد تانک در اختیار تروریست‌های «داعش» و «جبهه النصره» قرار می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی وزارت دفاع سوریه افزود، رژیم صهیونیستی نیز از طریق جولان اشغالی، سلاح در اختیار تروریست‌های جبهه النصره و دیگر تروریست‌ها قرار می‌دهد.
حمایت آمریکا از تروریست‌های به اصطلاح میانه رو، به ویژه «ارتش آزاد»، علنی‌تر است. واشنگتن همچنین، سلاح‌های زیادی را در اختیار شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه قرار می‌دهد. براساس ارزیابی مجله «فارین پالیسی» ارزش مجموع سلاح‌های ارسالی آمریکا به سوریه، معادل دو میلیارد دلار است.
طبق گزارش وزارت دفاع سوریه، واشنگتن از 15 خرداد تا 24 شهریور، 1421 کامیون حامل کمک‌های نظامی، برای کردهای سوریه ارسال کرده است.
وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرده، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش، از حملات خود علیه داعش، شدیداً کاسته‌اند و این ائتلاف فقط وانمود می‌کند که در حال نبرد با داعش است. به گفته «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، آمریکا از زمانی که ارتش سوریه عملیات را در «دیرالزور» آغاز کرد، از شدت حملاتش علیه تروریست‌ها کاسته است. ژنرال «علی العلی» فرمانده بخش عملیاتی ارتش سوریه نیز گفت، آمریکا به داعش و جبهه النصره در سوریه کمک تسلیحاتی می‌کند.