kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۱۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
پس از اخراج این جنایتکار جنگی از پارلمان مغرب صورت گرفت

خیز وکلای مغربی برای دستگیری وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی


شماری از وکلای مغرب با ارائه دادخواستی به دادگاه تجدیدنظر در رباط پایتخت این کشور خواستار دستگیری وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی شدند. این مقام صهیونیست در مغرب حضور دارد.
شماری از وکلای حقوقی مغربی با استناد به دادخواست قبلی که در اوت (مرداد) سال 2012 ارائه کرده بودند، از دادستانی کل دادگاه تجدیدنظر «رباط» خواستند تا «عمیر پرتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی را که برای شرکت در یک کنفرانس وارد مغرب شده است، دستگیر کند.
این دادخواست توسط وکلای حقوقی عضو هیئت دفاع و گروه «اقدام ملی به خاطر فلسطین» و «ائتلاف مغرب به خاطر فلسطین» که مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و متشکل از 15 تشکل حقوقی و ملی است، ارائه شده است. این وکلا در دادخواست خود به شکوائیه قبلی علیه پرتز (سال 2012) در جریان جنگ علیه غزه و ارتکاب جنایت‌های ضد بشری از جمله کشتار اردوگاه «قانا» و کشتار بیش از 35 کودک و ده‌ها غیرنظامی ‌اشاره کرده‌اند.
به گزارش فارس، به نقل از روزنامه «القدس‌العربی»، وکلای مغربی همچنین ضمن‌ اعلام اینکه «چرا دادستانی کل دادگاه تجدیدنظر درباره این دادخواست آنها سکوت اختیار کرده است؟»، تأکید کردند که «هیچ مانعی برای اتخاذ تصمیمات قانونی لازم جهت دستگیری پرتز براساس قانون تروریسم وجود ندارد.»
نمایندگان پارلمان مغرب نیز روز یکشنبه در اعتراض به مشارکت هیئت صهیونیستی به ریاست پرتز در کنفرانس انجمن پارلمانی برای دریای مدیترانه به اعتراض و مخالفت شدید پرداختند که باعث ایجاد جنجال در پارلمان و اخراج هیئت صهیونیستی از ساختمان شد.
حمله به مسجدالاقصی
خبر دیگر اینکه، در پی ورود حدود 160 شهرک نشین‌ به صحن‌های مسجدالاقصی که با حمایت نظامیان صهیونیست صورت گرفت، درگیری‌های شدیدی میان آنها و نماز‌گزاران فلسطینی رخ داد که بر اثر آن عده‌ای از نمازگزاران مجروح شدند. سازمان‌های صهیونیستی طی دو روز گذشته خواستار ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی به مناسبت عید «عرش یهودی» شده‌ بودند. مقامات صهیونیستی نیز اطراف حرم را به عنوان «منطقه نظامی» اعلام کرده و آن را در برابر نمازگزاران فلسطینی بسته‌اند.  «شیخ عکرمه صبری» رئیس ‌هیئت عالی اسلامی قدس و خطیب مسجدالاقصی در اظهاراتی درخصوص عواقب ورود شهرک نشینان به مسجدالاقصی هشدار داد.