kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
امام جمعه قم:

رئیس‌جمهور آمریکا به جای تهدید مراقب کشور خود باشد

امام جمعه قم گفت: همه‌پرسی کردستان عراق نه‌تنها به ضرر منطقه و جهان اسلام است بلکه نفعی هم به حال کردها نخواهد داشت.


قم؛ خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر در مصلای قدس برگزار شد افزود: وقتی یک استان اعلام استقلال کرد، استان‌های همجوار به چشم بیگانه به اهل آن استان می‌نگرند و متقابلاً این استان به ظاهر استقلال یافته استان‌های همجوار خود را به عنوان بیگانه می‌بینند و در این صورت جز تعمیق اختلاف‌ها و تحریک گسل‌های قومی-قبیله‌ای نفعی عاید منطقه نخواهد شد.
وی اظهار داشت: خطر بزرگتر پنهان شدن آمریکا بخصوص رژیم صهیونیستی در پشت این همه‌پرسی‌ها است، زیرا به خوبی می‌دانند که برای فرسایش قدرت جهان اسلام به ويژه جبهه مقاومت به یک اهرم قدرتمند اختلافی و تفرقه‌انداز احتیاج دارند.
عضو مجلس خبرنگان رهبری تصریح کرد: گام بعدی رژیم صهیونیستی پس از همه‌پرسی روشن کردن آتش جنگ در منطقه است تا با مشغول کردن مسلمانان، خود به حیات پلیدانه خویش بپردازند.
وی افزود: بنابراین خیلی روشن است که کردها خود اولین قربانیان این خط اختلافی خواهند بود لذا باید هوشیارانه مراقب این دام منهدم‌کننده باشند و فریب برخی رهبران خود را که آشکارا با آمریکا و اسرائیل هم‌سو هستند نخورند.
خطیب جمعه قم در ادامه به ادبیات تهدیدآمیز رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: به ترامپ توصیه می‌شود که مراقب کشور خود باشد تا قتل‌عام اخیر در لاس‌وگاس تکرار نشود او باید بداند که مردم آمریکا امروز خیلی نیاز به حمایت و امنیت دارند.
آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: جمهوری اسلامی و ملت قهرمان ایران قدرتمندانه به راه خود ادامه خواهد داد و پیروزی‌های بزرگتری در آینده به دست خواهد آورد.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز حضور حماسی مردم در تشییع پیکر شهید حججی در برخی شهرهای کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: این حضور نشان از زنده بودن خط شهادت و ایثارگری در کشور است و این از پایه‌های مهم امنیت کشور محسوب می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به هفته نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و بیان داشت: آمار شهدای نیروی انتظامی نشان از فداکاری این نیرو در مسیر خدمت به هموطنان خود است لذا می‌طلبد که همه به ویژه ارگان‌های دیگر در زنجیره امنیت کشور هم‌افزایی داشته و در خدمت به مردم، نیروی انتظامی را مساعدت نمایند.
امام‌جمعه قم در پایان با تشکر از حضور پرشکوه مردم در آئین‌های عزای حضرت سیدالشهداء(ع)  خاطرنشان کرد: همه باید بکوشیم عزاداری‌ها با معرفت بیشتر صورت گیرد تا افراد و جامعه به رشد و تعالی معنوی و فرهنگی برسند و جامعه حسینی شود.