kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
ظریف در حاشیه مراسم خاکسپاری جلال طالبانی:

اشتباهات برخی را به حساب کردهای عراق نمی‌گذاریم



وزیر خارجه کشورمان با سفر به سلیمانیه در مراسم تشییع و خاکسپاری جلال طالبانی شرکت کرد و در حاشیه این مراسم گفت: ایران دوست همیشگی مردم عراق و کردهای این کشور است.
وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم تشییع و خاکسپاری جلال طالبانی با نثار تاج گل به رئیس‌جمهور فقید عراق ادای احترام کرد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح دیروز (جمعه) برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری جلال طالبانی رئیس‌جمهور پیشین و فقید عراق در رأس یک هیئت عالی‌رتبه پس از بغداد به سلیمانیه سفر کرد. وی در بدو ورود در سلیمانیه مورد استقبال نیچروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.‌
 وی در این مراسم در کنار فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق و مسعود بارزانی رئیس ‌اقلیم کردستان عراق و در جایگاه ویژه نشست. وزیر خارجه، همچنین به عنوان اولین مقام خارجی شرکت‌کننده در این مراسم با نثار تاج گل به جلال طالبانی ادای احترام کرد. جلال طالبانی رئیس‌جمهور سابق عراق 11 مهرماه در سن 84 سالگی و در یکی از بیمارستان‌های آلمان درگذشت. جلال طالبانی متولد 1933 میلادی در سال‌های 2005 تا 2014 رئیس‌جمهور عراق و رهبر حزب اتحادیه میهنی کردستان بود.
ایران دوست همیشگی کردهای عراق
ظریف وزیر خارجه در حاشیه مراسم تشییع جلال طالبانی رئیس‌جمهور پیشین عراق در گفت‌وگویی ایران را دوست همیشگی مردم عراق از جمله کردهای این کشور خواند و گفت: ‌اشتباهات راهبردی برخی افراد را به حساب مردم کُرد عراقی نمی‌گذاریم و امیدواریم همه در کردستان عراق به راه «مام‌‌جلال» که سمبل وحدت و تمامیت ارضی عراق بود، بازگردند.
ظریف، جلال طالبانی را دوست ایران و مبارزی خستگی‌ناپذیر علیه دیکتاتوری صدام و کسی که همواره برای وحدت و تمامیت ارضی عراق مجاهدت کرد، یاد کرد و نام و یاد وی را گرامی داشت.
وزیر امور خارجه کشورمان پس از شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری جلال طالبانی رئیس‌جمهور فقید عراق با استقبال مقامات محلی وارد نجف ‌اشرف شد.