kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
تهیه‌کننده فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»:

اگر حمایت رهبر انقلاب نبود امکان ساخت این فیلم نبود(اخبار ادبی و هنری)

تهیه‌کننده فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» پس از دو سال به بازگویی کارشکنی‌ها علیه این فیلم در داخل کشور پرداخت و تأکید کرد: اگر حمایت رهبر انقلاب نبود، ساخت این فیلم ممکن نبود.


محمدرضا صابری در گفت وگو با سینما انقلاب، بعد از دو سال از نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی گفت: آقای مجیدی یک بار چیزی گفت که خیلی هم هجمه علیه او شکل گرفت. در همین جشنواره مونترال، دبیر جشنواره در ضیافتی که به افتخار این فیلم برگزار کرده بود، آقای مجیدی به عنوان درددل صحبت‌هایی کرد در گلایه از عربستان و دانشگاه الازهر. دبیر جشنواره بعد از ضیافت به آقای مجیدی گفت؛ می‌خواهم نکته‌ای به تو بگویم که باعث تأسف است ولی باید بگویم. گفت شما عربستان و الازهر را فراموش کن، شما کشور خودت را نگاه کن. می‌گفت از سه ماه پیش طوماری برای من آمده است که شما به عنوان دبیر جشنواره مونترال از دولت جمهوری اسلامی چه گرفته‌ای که این فیلم را برنامه رونمایی مونترال گذاشته‌ای؟ گفته بودند این فیلم بدنه سینمای ما نیست، یک فیلم حکومتی است. تعدادی از کارگردانان و عوامل سینمای ایران این طومار را امضا کرده‌اند و فرستاده‌اند.
وی افزود: زمان این فیلم سه ساعت بود. بهترین سانسی که می‌توانستم برای آن انتخاب کنم دو سانس بود. یعنی اگر این فیلم طبق آمار رسمی ۲۰ میلیارد فروش داشته است، باید آن را در ۳ ضرب کنی. الان فلان فیلم ۹۰ دقیقه‌ای را یازده سانس می‌دهند ولی ما در بهترین شرایط دو سانس خوب می‌توانستیم بگیریم. بعد هم چه هجمه‌ای علیه آن شکل دادند!
تهیه‌کننده فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» تصریح کرد: واقعاً اگر حضرت آقا پشت این فیلم نبود و این بزرگواری از طرف ایشان نبود، امکان این نبود که این فیلم ساخته شود.