kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱

100 هزار دانش‌آموز مازندرانی زیر سقف‌های ناامن سال تحصیلی را آغاز کردند


۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مازندران زیر سقف‌های ناایمن مدارس سال تحصیلی را آغاز کرده‌اند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران از فرسوده بودن ۲۰ درصدی مدارس این استان خبر داد که با توجه به‌ قرار داشتن در معرض خطر نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.
علی قاسمی افزود: بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس فرسوده سطح استان مازندران مشغول به تحصیل هستند که در این راستا باید تخریب و بازسازی این امر به‌عنوان اولویت مهم آموزشی موردتوجه قرار گیرد.
فرسودگی برخی مدارس مازندران به حدی است که والدین دانش‌آموزان ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند: وقتی فرزندمان به مدرسه می‌رود تا موقع بازگشت آنان دچار اضطراب و نگرانی هستیم تا مبادا سقف کلاسی فروریزد یا دیواری بر سر فرزندانمان آوار شود.
درحالی‌که یک‌چهارم مدارس مازندران فرسوده است، همزمان با مهر تحصیلی ۳۲ پروژه آموزشی در مازندران افتتاح شده تا بخشی از عقب‌ماندگی‌های مازندران در حوزه آموزشی را جبران کند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۲۰۷ کلاس درس در استان به بهره‌برداری رسید، می‌گوید: از این تعداد کلاس ۲۸ هزار مترمربع فضای آموزشی جدید به فضاهای قبلی آموزشی مازندران اضافه شد و ۱۰۸ کلاس جدید در قالب ۱۴ طرح به مساحت ۱۶ هزار مترمربع در شهرها و ۹۹ کلاس هم در قالب ۱۸ طرح با ۱۲ هزار مترمربع در مناطق روستایی به بهره‌برداری رسید. قربانعلی شیرزاد افزود: ۷۰ کلاس درس جدید استان با اعتبار دولتی ساخته شد و بقیه را خیرین ساخته‌اند و اعتبار هزینه شده برای ایجاد فضاهای آموزشی جدید ۳۲۰ میلیارد ریال است.
وی همچنین گفت:۱۳۰ طرح مدرسه‌سازی در مازندران درحال ساخت است که بیش از ۷۰ طرح مشارکت خیرین را به همراه دارد.
وی شمار مدارس و کلاس‌های درس تخریبی استان را ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: وضعیت مدارس فرسوده در مازندران جای نگرانی دارد و قبل از وقوع هرگونه حادثه باید برای آن چاره‌اندیشی کرد در غیر این صورت تخریب مدرسه به دلیل زلزله و یا بارندگی در زمانی که دانش‌آموز در کلاس درس حضور دارد می‌تواند خسارت غمبار و جبران‌ناپذیری را به وجود آورد.