kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹

آبادان ۴۵۰ معلم کم دارد



 رئیس‌اداره آموزش و پرورش آبادان از کمبود ۴۵۰ معلم در مقاطع مختلف خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵۰ نفر مربوط به مقطع ابتدایی و ۲۰۰ نفر در سایر مقاطع تحصیلی است.
اعظم قاسمی زاده با بیان اینکه کمبود معلم به خصوص در مقطع ابتدایی ما را با مشکل مواجه کرده است، افزود: تنها با دو نوبته کردن فعالیت برخی معلمان و به‌کارگیری سرباز معلم‌ها، حق‌التدریسی‌ها و معلمان تازه منتقل شده به شهر می‌توانیم کمبودها را جبران کنیم.
 قاسمی زاده با تاکید بر اینکه فعالیت معلمان در دو نوبت کاری به طور قطع کاهش کیفیت مطلوب آموزش‌های قابل ارائه و کارایی آنان را به همراه دارد، تصریح کرد: امسال از 20 معلم بازنشسته برای جبران بخشی از کمبودها نیز دعوت به‌کار کرده‌ایم.
قاسمی زاده افزود: در زمان حاضر هفت هزار دانش‌آموز آبادانی تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که برای سال تحصیلی جدید کمک‌هایی از قبیل پوشاک، لوازم التحریر و کیف و کفش رایگان در اختیارشان قرار دادیم.
وی با ‌اشاره به کمک ۶۰ میلیون تومانی سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: از این طریق یک سوم از دانش‌آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی از پرداخت بیمه و هزینه کتاب علاوه‌بر کمک‌های قبلی معاف شدند. وی از توزیع 28 دستگاه کولر بین مدارس روستایی آبادان خبر داد.