kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۶۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸

نیروگاه شهید رجایی قزوین 5 درصد برق کشور را تامین می‌کند


قزوین - خبرنگار کیهان:
مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی قزوین با اشاره به این که سالانه در این نیروگاه 12 میلیون مگاوات برق تولید می‌‌شود، گفت: در حال حاضر حدود 5 درصد برق کشور را نیروگاه شهید رجایی قزوین تامین می‌کند.
 علی فرهور، افزود: این نیروگاه 2/5 برابر ظرفیت مصرف و نیاز استان قزوین برق تولید می‌کند.
 وی اضافه کرد: در طرح توسعه نیروگاه شهید رجایی قرار است با استفاده از فاینانس خارجی، علاوه بر احداث نیروگاه سیکل ترکیبی درکلاس «j» با راندمان بالای 60 درصد، تجهیزات واحدهای بخش بخاری نیروگاه نیز نوسازی و بهسازی شود. مدیر عامل نیروگاه بیان داشت: این نیروگاه برای تولید برق به حدود 3 میلیارد مترمکعب سوخت گاز نیازمند است که در سال گذشته، 81 درصد از سوخت مصرفی نیروگاه از نوع گازطبیعی و مابقی از نوع سوخت مازوت و گازوییل بود که افزایش میزان مصرف سوخت گاز، بیانگر توجه این شرکت به مسائل زیست‌محیطی است و این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون، میزان مصرف سوخت گاز از سوی واحدهای این شرکت، 93 درصد بوده است.
علی فرهور افزود: از سال 91 تاکنون با تلاش‌های همکاران توانستیم میزان مصرف آب را کاهش دهیم به طوری که از 140 لیتر به ازای هر مگاوات در سال 91 به 104 لیتر در سال 96 رسیده‌ایم که با توجه به استانداردهای جهانی، این میزان مصرف در واحدهای نیروگاه شهید رجایی از مطلوبیت بالایی برخوردار است.