kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

اخبار ورزش جهان


بیماری عجیبی که ستاره رئال از آن رنج می‌برد
ستاره رئال مادرید از یک بیماری عجیب رنج می‌برد که شاید باعث شود مدت زیادی خانه‌نشین شود. دنی کارواخال یکی از بهترین بازیکنان رئال مادرید در دو سه فصل اخیر بوده است. خبر بد برای رئال مادرید اینکه کارواخال از یک بیماری ناشناخته و عجیب رنج می‌برد که باعث شده تا زمان بازگشت او به میادین نامعلوم شود. روزنامه آس نوشت که بال راست رئال مادرید دچار عفونت ویروسی در غشای خارجی قلبش شده است و این باعث شده تا زمان بازگشت او به میادین نامشخص باشد. باشگاه رئال مادرید اعلام کرده که کارواخال برای بازگشت به میادین به سه چهار هفته دیگر ‌استراحت نیاز دارد اما به نوشته آس زمان بازگشت این بازیکن به مدت پاسخگویی بدن او به این ویروس بر‌می‌گردد.رئال مادرید چند بازیکن آسیب‌دیده دیگر به غیر از کارواخال دارد اما خبر خوب برای زیدان اینکه این بازیکنان به شرایط بازی رسیده‌اند و می‌تواند در هفته بعد به میدان روند.
اینیستا تا پایان دوران بازیگری‌اش
در بارسلونا می‌ماند
هافبک اسپانیایی قراردادش را با بارسلونا تمدید کرد و تا پایان دوران بازیگری‌اش در این تیم خواهد ماند.آندرس اینیستا تا زمانی که بتواند بازی کند در باشگاه بارسلونا خواهد ماند. پس از مذاکرات طولانی مدت بازیکن آلباسته‌ای و خوسپ ماریا بارتومئو (رئیس‌باشگاه) این اتفاق افتاد. دو طرف تصمیم گرفتند پیش از شروع دوباره رقابت‌های اروپایی به این قضیه پایان دهند. اینیستا که در لاماسیا پرورش یافته است بارها از سران باشگاه کاتالانی در رابطه با این موضوع انتقاد کرده است.باشگاه بارسلونا تمدید قرارداد هافبک اسپانیایی را امروز اعلام کرد. بر این اساس اینیستا تا زمانی که بخواهد می‌تواند در این باشگاه بازی کند. او در نهایت به خواسته‌اش رسید.
حمایت لوو از سرمربیگری  هاینکس در بایرن مونیخ
سرمربی تیم فوتبال آلمان هم‌وطنش را بهترین گزینه برای مربیگری در بایرن مونیخ عنوان کرد. پس از اخراج کارلو آنچلوتی هدایت بایرن‌مونیخ تا پایان فصل جاری به یوپ هاینکس سپرده شد. باشگاه بایرن‌مونیخ با سرمربی سابق خود تا پایان فصل برای جایگزینی آنچلوتی به توافق رسید. این خبری بود که روزنامه بیلد آن را منتشر کرد. روزنامه بیلد آلمان از توافق نهایی بایرن مونیخ با یوپ هاینکس سرمربی سابق خود تا پایان فصل خبر داد. هاینکس پیش از این سه بار هدایت بایرن‌مونیخ را برعهده گرفته بود و با این تیم سه گانه فوتبال اروپا و آلمان را کسب کرد. او بعد از سال ۲۰۱۳ که از بایرن‌مونیخ کنار گذاشته شد هدایت هیچ تیمی را برعهده نگرفت و عنوان کرد که قصد بازنشستگی از دنیای مربیگری دارد ولی دیروز برای چهارمین بار سکان هدایت بایرن مونیخ را برعهده گرفت. یواخیم لوو سرمربی تیم آلمان در این باره گفت: او سرمربی با تجربه‌ای است و کاریزما زیادی دارد. با توجه به شرایط کنونی بایرن، هاینکس بهترین انتخاب است.
انگلیس و آلمان مسافر روسیه شدند
لهستان در یک قدمی صعود به جام جهانی
تیم ملی فوتبال لهستان با پیروزی‌ای که برابر ارمنستان به دست آورد جواز حضور در روسیه را تا حدود زیادی به دست آورد. آلمان و انگلیس هم مسافر جام جهانی شدند. در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قاره سبز ۹ دیدار از سه گروه برگزار شد. در حساس‌ترین دیدار گروه C تیم ملی فوتبال آلمان در خانه ایرلند شمالی به میدان رفت و توانست با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسد تا با ۲۷ امتیاز صعود خود را به روسیه نهایی کند.گل‌های ژرمن‌ها را در این دیدار واگنر، رودی و کیمیچ به ثمر رساندند. ایرلند شمالی هم با ۱۹ امتیاز این شانس را دارد تا در پلی‌آف به میدان رود.در حساس‌ترین دیدار گروه E لهستان جشنواره گل به راه انداخت و توانست با نتیجه ۶ بر یک ارمنستان را از پیش رو بردارد تا صعود خود را به روسیه تا حدود زیادی نهایی کند.ستاره لهستان در این دیدار لواندوفسکی بود که توانست هت‌تریک کند. لهستان با پیروزی در این دیدار، ۲۲ امتیازی شد تا به سه امتیاز اختلاف نسبت به دانمارک برسد، آن هم درحالی تنها یک بازی دیگر باقیمانده است.در حساس‌ترین دیدار گروه F انگلیس میزبان اسلوونی بود و توانست با یک گل به پیروزی برسد. تک‌گل انگلیس را در این دیدار هری کین در دقیقه ۹۴ به ثمر رساند. در این گروه انگلیس با ۲۳ امتیاز صعود خود را به روسیه نهایی کرد و اسکاتلند هم با ۱۷ امتیاز در رده دوم جای دارد.
افزایش نگرانی‌ها درباره کیفیت
آب محل برگزاری بازی‌های المپیک توکیو
نگرانی‌ها درباره آلودگی آب در منطقه اودایبا توکیو برخی مسابقات افزایش یافته است، به طوری که کیفیت آب در این منطقه با استانداردهای فینا و اتحادیه جهانی سه گانه مطابقت ندارد. مسئولان برگزاری المپیک توکیو 2020 آب خلیج توکیو را بررسی کردند. این منطقه محل برگزاری مسابقات شنای ماراتن و شنای سه گانه است.طبق بررسی‌ها کیفیت آب این منطقه با استانداردهای فینا مطابقت ندارد. میزان برخی باکتری‌ها در آب خلیج توکیو هفت برابر بیشتر از حالت استاندارد است. فینا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نتایج آزمایش‌ها بر روی آب منطقه اودایبا را بررسی کردیم. فینا با مسئولان برگزاری توکیو 2020 همکاری نزدیکی خواهد داشت تا مطمئن شود که شرایط برای مسابقات شنای ماراتن فراهم می‌شود. قرار است که مسئولان توکیو 2020 اقداماتی برای بهبود و کیفیت آب انجام دهند کار گذاشتن دستگاه‌های نظارت کیفیت آب یکی از این اقدامات است. مسئولان اعلام کرده‌اند که دلیل خوب نبودن کیفیت آب در حال‌ حاضر بارش‌های زیاد چند ماه اخیر است.