kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۶۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

اخبار کوتاه از فوتبال


کریمی از تراکتورسازی هم شکایت کرد
بازیکن سابق تراکتورسازی برای دریافت طلب خود از این باشگاه شکایت کرد. علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس که سابقه حضور در تراکتورسازی تبریز را داشت برای دریافت طلب خود از باشگاه تراکتورسازی شکایت خود را به AFC ارسال کرده بود و این کنفدراسیون نیز با اعلام این شکایت به فدراسیون فوتبال خواهان پیگیری آن شده بود. البته این شکایت تنها به دست فدراسیون رسیده و  باشگاه تراکتورسازی برای دریافت مجوز حرفه‌ای‌گری ملزم به راضی کردن علی کریمی است. باشگاه تراکتورسازی موفق شده بود هفته گذشته تمام شاکیان خود را راضی کنند و پرونده‌ای را از خود در AFC باقی نگذارند.
داور اردنی دیدار پرسپولیس و الهلال را سوت می‌زند
کنفدراسیون فوتبال آسیا با وجود نامه رسمی باشگاه پرسپولیس تیم داوری اردنی را برای دیدار برگشت این تیم برابر الهلال انتخاب کرد.
دو تیم فوتبال پرسپولیس و الهلال عربستان دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را ۲۵ مهر ماه در عمان برگزار خواهند کرد. روزنامه العاجل عربستان اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال  آسیا ادهم مخادمه داور اردنی را به عنوان قاضی این دیدار حساس انتخاب کرده است.قرار است که احمد مونس و عیسی عماوی هم از اردن کمک داوران مخادمه باشند. این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا  در حالی است که  باشگاه تیم فوتبال پرسپولیس پیش از این در نامه‌ای رسمی اعلام کرده بود که داوران عرب را برای بازی‌های  این تیم برابر تیم‌های عربی انتخاب نکند اما ظاهرا AFC هیچ توجهی به این درخواست نکرده است.
خطر کسر امتیاز از پرسپولیس دور شد
باشگاه پرسپولیس مطالبات مالی مانوئل ژوزه سرمربی اسبق و پرتغالی خود و همچنین دستیاران این مربی را به حساب بانکی آنها واریز کرد تا خطر کسر امتیاز از این باشگاه دور شود.طبق حکم دادگاه بین‌المللی ورزش، باشگاه پرسپولیس محکوم به پرداخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو به مانوئل ژوزه سرمربی پیشین این باشگاه شده بود. باشگاه پرسپولیس با استفاده از بودجه فصل جاری و کمک‌های مردمی هواداران خود، بدهی سنگین به مانوئل ژوزه را ظرف مدت سه روز، به حساب وکیل قانونی‌اش واریز کند تا مانع از محکومیت سنگین‌تر از سوی دادگاه بین‌المللی ورزش‌(CAS) شود. پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس ضمن تأیید این خبر گفت: کارهای مربوط به این بدهی انجام شده است و منتظریم تا تأییدیه دادگاه بین‌المللی ورزش را بگیریم. بعد از آن جزئیات مربوط به این پرونده را در اختیار هواداران قرار می دهیم.
آب پاکی سازمان لیگ روی دست لیگ یکی‌ها
با اعلام مسئول کمیته برگزاری سازمان لیگ فوتبال، سهمیه صعود تیم‌های لیگ یکی به لیگ برتر دو تیم باقی ماند و افزایش نیافت. در چند هفته گذشته اخبار و شایعات زیادی مبنی بر تغییر سهمیه صعود لیگ یکی‌ها به 2/5 تیم منتشر شد اما دیروز سعید فتاحی در گفت‌وگویی تلویزیونی آب پاکی را روی دست لیگ یکی‌ها ریخت و سهمیه صعود را همانند فصل گذشته، دو تیم اعلام کرد. سعید فتاحی درباره این موضوع گفت: هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر مصوب کرده بود 2/5 تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود کنند که این  مصوبه در هیئت ر ئیسه فدراسیون فوتبال رای نیاورد و در نهایت دو تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود خواهند کرد. در پایان فصل هم سه تیم از لیگ یک به لیگ ۲ سقوط خواهند کرد.