kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

انتقال پیکرهای مطهر 119 شهید دفاع مقدس از مرز شلمچه به کشور

پیکرهای پاک 119 شهید دوران دفاع مقدس روز پنج‌شنبه با استقبال جمعی از مردم خرمشهر، خانواده شهدا و مسئولان از مرز شلمچه در خوزستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.


به گزارش ایرنا، رئیس ‌کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در آیین استقبال از پیکرهای مطهر این شهدا گفت: این شهدا از محورهای عملیاتی تاکتیک‌پذیری رمضان، خطرپذیری کربلای4 و استقامت و رشادت‌پذیری زبیدات کاوش شدند.
سرتیپ سیدمحمد باقرزاده افزود: اجساد مطهر 30 تن از شهدا در منطقه بسیار سخت و انتهای اروند پیدا شد و شهدای منطقه کنیزان مربوط به عملیات رمضان با گمانه‌زنی
پیدا شدند.
وی اظهار داشت:53 شهید مربوط به شهدای ژاندارمری که در تک دشمن در سال 67 در منطقه عملیاتی زبیدات به شهادت رسیدند می‌باشد.
باقرزاده افزود: همچنین 36 شهید سپاهی و ارتشی مربوط به عملیات رمضان و 30 نفر دیگرشان نیز از شهدای سپاه و بسیج مربوط به عملیات کربلای 4 هستند که اجساد مطهر آنها در غرب اروند پیدا شده است.
وی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا مربوط به ژاندارمری، سپاه پاسداران، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی می‌باشد که در مناطق عملیاتی زبیدات، رمضان و کربلای 4 تفحص شده‌اند.
رئیس کمیته جست‌وجوی ستاد کل نیروهای مسلح‌ گفت: برخی از شهدا لباس ضد شیمیایی بر تن داشته‌اند که در منطقه زبیدات کاوش شدند که نشان می‌دهد دشمن در این منطقه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.
باقرزاده با بیان اینکه شهدای تازه تفحص شده تا آخر ماه صفر تعیین وضعیت می‌شوند اظهار داشت: پیکر شهدا پس از استقبال به معراج شهدای اهواز منتقل و سپس برای شناسایی بیشتر به تهران منتقل می‌شوند.
رئیس کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا در منطقه عملیاتی مسلم ابن عقیل از 22 مهر آغاز می‌شود.
باقرزاده‌ در حاشیه آیین استقبال از پیکرهای مطهر 119 شهید دفاع مقدس در مرز شلمچه افزود: عملیات تفحص پیکر شهدا از حد فاصل ارتفاعات گیسکه تا نفت‌شهر به وسعت 40 کیلومتر جست‌وجو می‌شود.
وی اظهار داشت: طبق توافق انجام شده با مقام‌های عراقی گروه‌های تفحص برای نخستین بار در ارتفاعات این منطقه به کاوش پیکر شهدا می‌پردازند.
باقرزاده اظهار داشت: در حال رایزنی با طرف عراقی برای کاوش در اردوگاه‌های آزادگان در جنگ هستیم.
پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده پس از انتقال به اهواز در آیین ملکوتی دعای کمیل در حسینیه ثارالله اهواز
قرار داده شد.