kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:

مرز خسروی برای تردد زائران اربعین فعال می‌شود

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: مرز خسروی برای تردد زائران اربعین فعال می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سرتیپ قاسم رضایی در حاشیه نهمین نشست فرماندهان مرزی دو کشور ایران و عراق بر امنیت ارتقاء مرزهای دو کشور برای تردد زائران در اربعین حسینی تاکید کرد.
وی گفت: مرزبانان دو کشور ایران و عراق بر ارتقاء امنیت تردد زائران توجه و عنایت خاص دارند. و با توجه به اینکه مرز طولانی با کشور عراق داریم و همایش اربعین نیز ماموریت بزرگی است ضروری به نظر می‌رسد که هماهنگی‌ها بین مرزبانان دو کشور به صورت دقیق‌تری انجام شود.
رضایی با بیان اینکه در سال‌های گذشته زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از سه مرز رسمی مهران، شلمچه و چزابه تردد می‌کردند افزود: امسال نیز با توجه به اقدامات دولتمردان و مسئولان در سطوح مختلف قرار است که مرز خسروی نیز برای تردد زائران فعال شود.
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: اکنون امنیت کامل در مرزها داریم و تلاش می‌کنیم در کنار مرزبانان عراقی تسهیلات خوبی برای زائران فراهم سازیم.
وی با اشاره به اینکه مرزهای مهران، شلمچه و چزابه به‌صورت شبانه‌روز آماده پذیرش زائران اربعین است افزود: در مدیریت تامین امنیت مرزهای ایران مشکلی نداریم چون مرزبانی پاسخگو است، اما بعضا در مدیریت مسائل مرزی عراق چندین دستگاه امنیتی و خدماتی تصمیم‌گیری می‌کنند که از طرف عراقی خواستیم با مطرح کردن مراتب فوق در سطح ملی و وزارت کشور عراق برابر قرارداد 1975 الجزایر فقط مرزبانی پاسخگو و بانی امنیت و همچنین اتخاذ تصمیمات مرزی باشد.