kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

حوادث کوتاه از کشور


    تخلف میلیاردی پارکینگ
رشت- خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان از جریمه میلیاردی یک پارکینگ شبانه‌روزی در شهرستان رشت خبرداد. رضا قشلاقی اظهار داشت: بازرسان این اداره‌کل در پی شکایت فردی از یک پارکینگ شبانه‌روزی مبنی بر اخذ وجه اضافی از وی، موضوع را بررسی و در تحقیقات خود دریافتند پارکینگ مذکور که هیچ‌یک از شرایط پارکینگ‌های درجه یک را ندارد، از مشتریان خود نرخ پارکینگ درجه یک را اخذ می‌کند.
وی گفت: این پارکینگ شبانه‌روزی به پرداخت یک میلیارد و 46 میلیون و 617 هزار ریال جزای نقدی درحق دولت محکوم شد.
واژ‌گونی خودرو با 3 کشته
زنجان- خبرنگارکیهان: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: واژگونی یک دستگاه سواری پژو 405 در محور« قیدار - زنجان» سه کشته و سه مجروح بر جای گذاشت.
سرهنگ «علی‌اصغر شیرمحمدی» با اشاره به اینکه در این حادثه یک دستگاه سواری پژو 405 به رانندگی فردی به هویت معلوم با پنج نفر سرنشین واژگون شده بود، افزود: سه نفر از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده در دم جان باختند و دو سرنشین به همراه راننده مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. کارشناسان علت این حادثه را تخطی از سرعت مجاز و عدم توانایی راننده در کنترل خودرو اعلام کردند.
کشف اسکناس جعلی
بابل - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری جاعل اسکناس در این شهرستان خبر داد. سرهنگ سیدمحسن جعفری گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند متهمی را که اسکناس جعل می‌کرد را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.
وی افزود: در بازرسی از محل فعالیت این متهم 15 قطعه تراول 50 هزار تومانی، یک دستگاه سیستم چاپ و دو دستگاه بی‌سیم‌دستی کشف و ضبط شد.
بازداشت ضارب مدیرمدرسه
کرمان - خبرگزاری صداوسیما: مدیر آموزش‌وپرروش شهرستان جیرفت از بازداشت دانش‌آموز ضارب مدیرمدرسه خبر داد.
اسکندری‌نسب گفت: با پیگیری‌های کارشناس حقوقی مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان جیرفت دانش‌آموزی که سوم مهر مدیرمدرسه را مورد ضرب‌وشتم قرار داده بود دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد. در پی تذکر انضباطی مدیر مدرسه در خصوص مدل موهای دانش‌آموز، دانش‌آموز خاطی پایه دهم دبیرستان امام صادق شهربلوک از توابع شهرستان جیرفت، با تیغ موکت‌بری از پشت به مدیرحمله ‌ور شده و وی را از ناحیه کمر زخمی کرد.
دلارهای جعلی در خودرو
یاسوج - ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت: 10 میلیون دلار جعلی از یک خودرو در شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد کشف شد.
مهردادکرمی اظهار کرد: در این راستا 2 نفر دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.
کرمی تصریح کرد: این اسکناس‌ها از یک خودرو در روستای نیستان بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا کشف شده بود.
وی عنوان کرد: افراد دستگیر شده ساکن استان فارس هستند.
جریمه قاچاقچی ارز
ارومیه- ایرنا: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی ارز که قصد خارج کردن 100 هزار دلار آمریکا از کشور را داشت، گفت: شعبه رسیدگی به این پرونده علاوه برضبط ارز، این قاچاقچی را به پرداخت 11 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
محمد اقوامی افزود: این میزان ارز در بازرسی بدنی ماموران هنگ مرزی ماکو از این مسافر عبوری کشف و پرونده آن به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع شد.
مرگ قهرمان دوچرخه‌سواری
قزوین - خبرنگارکیهان: حامد ژاله قهرمان سابق تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران و پیشکسوت دوچرخه‌سواری استان قزوین بر اثر سانحه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. این دوچرخه‌سوار قزوینی در روز 12 مهر 96 در حال تمرین در آزادراه قزوین - کرج برای شرکت در رقابت‌های جهانی پیشکسوتان بود که بر اثر برخورد با خودروی پراید دار فانی را وداع گفت.
دستگیری قاتل
بوشهر- خبرنگارکیهان: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فردی که پس از درگیری با شخصی دیگر در منزلی مسکونی در یکی از از روستاهای شهرستان گناوه مرتکب قتل شده بود، دستگیرشد. سرتیپ خلیل واعظی ادامه داد: یک مورد درگیری در منزلی مسکونی در روستای «مال‌قاید» شهرستان گناوه به پلیس گزارش شد.
وی اظهار داشت: با اقدامات اطلاعاتی و فنی کارآگاهان پلیس، یک ساعت پس از حادثه قاتل متواری به هویت «ح،الف» شناسایی شد. به گفته این مقام ارشد پلیس، اقدام بعدی کارآگاهان شناسایی مخفیگاه متهم فراری در منزلی مسکونی بود که در یک عملیات دستگیر شد و به قتل به علت اختلاف شخصی با ضربات ساطور اعتراف کرد.
کشف مواد مخدر
یزد - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خاتم از کشف بیش از 6 کیلوگرم هروئین خبرداد.
سرهنگ حسین منصوری گفت: در بازرسی از یک دستگاه سواری پژوپارس در محورهای مواصلاتی، 6 کیلو و 200 گرم موادمخدر از نوع هروئین که به طرز ماهرانه‌ای در داخل صندلی جاسازی شده کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد: دراین راستا دو متهم دستگیر و خودروی مربوطه نیز توقیف شد.
سوءاستفاده از کارت عابربانک
کیش- خبرنگارکیهان: رئیس پلیس آگاهی کیش از دستگیری 7 کلاهبردارحرفه‌ای جزیره کیش خبرداد.
سرهنگ رحیم جعفری گفت: این 7 نفرکلاهبردار با سوءاستفاده از کارتهای عابر بانک اجاره‌ای توانسته بودند از فریب‌خوردگان یک میلیارد ریال کلاهبرداری کنند.
وی افزود: این افراد که 2 نفر از آنها در زندان بودند با اسمهای جعلی اشخاص و فعالان اقتصادی صاحب‌نام در کیش از دوستان و آشنایان این اشخاص تقاضای پول از یک تا 10 میلیون تومان می‌کردند.
وی اضافه کرد: محل عمده فعالیت آنها در تهران، کرج و اسلام‌شهر بود.
واژگونی تریلر حامل گاز مایع
تهران - ایرنا: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین از واژگونی یک دستگاه تریلر حمل گاز مایع و مصدوم شدن راننده این خودرو خبرداد.
بهنام کرمانی افزود: عوامل امدادی ایستگاه شماره 3 سازمان‌آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین با اطلاع از واژگونی یک دستگاه خودروی حمل گاز مایع (LPG) در محور قم - گرمسار، سریع به محل وقوع حادثه اعزام شدند.وی افزود: در این حادثه که در محدوده بخش جوادآباد ورامین رخ داده بود، یک دستگاه خودروی حمل گاز مایع از مسیر اصلی خارج و در میان بزرگراه واژگون شده بود که عوامل امدادی نسبت به ایمن‌سازی منطقه اقدام و از نشت گاز جلوگیری کردند.
کرمانی توضیح داد: راننده این تریلر در داخل کابین محبوس شده بود که عوامل امدادی فوری نسبت به اجرای عملیات رهاسازی و خروج وی اقدام کرده و راننده را که دچار جراحات شدید شده بود توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل کردند.
سقوط خودرو به دره
قزوین - ایرنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین از سقوط مرگبار یک دستگاه خودروی کاپرا به داخل دره در مسیر قزوین الموت (جاده بهرام‌آباد) خبر داد و گفت: در این حادثه یک تن از سرنشینان کشته و 2 تن مصدوم شدند. پیمان نامدار افزود: در این حادثه که در حوالی روستای فلار الموت اتفاق افتاد یک تن  از سرنشینان در دم جان باخت و 2 تن دیگر از آنها نیز دچار مصدومیت شدید شدند.