kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
مرگ ۴۵۹ هزار نفر طی 18 سال در حوادث جاده ای

روزانه ۴۳ نفر در تصادفات کشور کشته می‌شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: روزانه حدود ۴۳ نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.


به گزارش سایت راهور، سردار تقی مهری در همایش یادبود قربانیان سوانح ترافیکی افزود: از سال ۷۷ تا پایان سال گذشته، ۴۵۹ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خودر ا از دست داده‌ و طی این مدت 4/5 میلیون نفر زخمی شده اند.
مهری با بیان اینکه همین تعداد قربانی نیز از نظر ما زیاد  است، ادامه داد: از حدود یک دهه پیش با اقداماتی که پلیس راهور انجام داد خوشبختانه توانستیم روند افزایش قربانیان حوادث رانندگی را متوقف کرده و علی رغم افزایش تعداد خودروها، تعداد قربانیان در این یک دهه نسبت به سال قبل کاهش یافت. وی مهم‌ترین عامل تصادفات را عامل انسانی دانست و گفت: تصادفات ابعاد و پیامدهای مختلفی دارد که حتی تا سال‌ها و یا حتی پایان عمر در فرد و خانواده فرد تاثیر می‌گذارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار تخت فعال بیمارستانی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه آمار مجروحان حوادث رانندگی نیز بالاست.
مهری با اشاره به پویش‌ها و کمپین‌های مردمی برای ارتقای فرهنگ رانندگی و کاهش آمار تصادفات، افزود: قطعا مردم نقش موثری در کاهش حوادث رانندگی داشته و این کمپین‌ها می‌توانند تاثیرگذاری فراوانی داشته باشند. پلیس نیز تمام وظایف خود در حوزه فرهنگ‌سازی و برخورد با تخلفات و متخلفین انجام می‌دهد تا تعداد انگشت‌شماری متخلف، ایمنی رانندگان را به خطر نیندازند.
تصادف رانندگی عامل معلولیت ۴۳ درصد معلولان قطع نخاعی بهزیستی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش گفت: کیفیت رانندگی باید افزایش پیدا کند. کسی که می‌خواهد مجوز رانندگی بگیرد و قدرت کنترل یک خودرو در دستانش باشد، باید تحت نظارت‌های قوی‌تری قرار گرفته و شرایط گرفتن گواهی نامه نیز سخت‌تر شود همچنین باید قوانین صنفی برای افرادی که شغلشان رانندگی است، بیشتر شود.
علی ربیعی با اشاره به آثار و تبعات ثانویه تصادفات، افزود: آمارها از نسبت جنسی قربانیان حوادث رانندگی نشان می‌دهد که حدود ۷۷ درصد جانباختگان مردان و ۲۳ درصد نیز زنان هستند. میانگین سنی جانباختگان نیز ۳۸ سال است. این یعنی اکثر مردانی که جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند متاهل بوده و با مرگشان زنی سرپرست خانوار می‌شود.
وی با اشاره به ۲۱ هزار و ۴۴۶ معلول قطع نخاعی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، گفت: از این آمار ۴۳ درصد در پی تصادفات رانندگی دچار معلولیت شده‌اند.