kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

اسکان موقت 150 خانوار در گیلان براثر آبگرفتگی واحدهای مسکونی

سرپرست ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: بر اثر بارش شدید باران و آبگرفتگی واحدهای مسکونی در شهرهای آستارا، انزلی و لنگرود، افزون بر 150 خانوار این مناطق، اسکان موقت شده‌اند.



عباس صابر در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: براساس اعلام هلال احمر استان به مدیریت بحران، به 250 خانوار که واحد مسکونی و یا واحد تجاری آنها دچار آبگرفتگی شده، امداد رسانی شده است.
وی بیشترین خسارت ناشی از بارندگی شدید و وقوع سیلاب در استان را به تاسیسات زیربنایی از جمله آبروها‌، پل‌ها‌، جاده‌ها و معابر شهری عنوان کرد.
صابر با‌‌اشاره به دیگر خسارت‌های ناشی از بارندگی تصریح کرد: بدنبال تداوم بارندگی و بارش شدید باران در استان، دو رودخانه آستاراچای در آستارا و شلمان رود در لنگرود طغیان کرد و در بیشتر شهرستان‌ها آبگرفتگی معابر را داشتیم.
وی بیشترین بارندگی را در شهرستان‌های انزلی‌، آستارا، تالش‌، رشت، لاهیجان ، لنگرود و رودسر ذکر و بیان کرد: بر اثر این بارش‌ها و وقوع سیلاب‌، تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله یک مرغداری در محدوده تالش و کارخانه آسفالت در محدوده لنگرود دچار خسارت شدند. اما تلفات انسانی ناشی از وقوع سیلاب در استان نداشته‌ایم.
برف پاییزی در طالقان
بارش برف پاییزی روز پنج‌شنبه، شمالی‌ترین شهرستان استان البرز (طالقان) را سفیدپوش کرد.
معاون عمرانی فرماندار طالقان، ارتفاع برف در مناطق کوهستانی طالقان را هشت تا 10 سانتی‌متر اعلام کرد. امیر محمدی افزود: بارش برف روستاهای دیزان، پراچان، بزج و ناریان را در شهرستان‌ طالقان سفیدپوش کرد و خوشبختانه هیچ حادثه طبیعی در اثر این بارش شاهد نبودیم.
همچنین نخستین برف پاییزی ارتفاعات روستاهای مناطق کوهستانی هزار جریب نکا را سفیدپوش کرد. رانش زمین موجب قطعی برق در روستاهای سوادکوه و آمل شد که با همکاری اداره راه پس از بازسازی جاده اصلی مشکل خاموشی برق در روستاهای شش رودبار تادراسله و همچنین روستاهای اغندان منطقه آلاشت برطرف شد. این گزارش حاکی است بر اثر سقوط تخته سنگ از کوه سیم‌های برق روستاهای نشل، تیرانچه کلا، آهن‌ سر، مریدون و انربار آمل پاره و برق این روستاها قطع شد که با تلاش ماموران اداره برق مشکل برطرف شد. بارش 50 سانتی‌متری برف ارتفاعات منطقه کلاردشت را نیز سفید کرد. ارتفاع برف در گردنه الماس واقع در محور خلخال به اسالم به 25 سانتی‌متر رسید.