kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

واژگونی اتوبوس بار دیگر قربانی گرفت

سمنان- خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس راه استان سمنان از واژگونی یکدستگاه اتوبوس تهران- مشهد در محور حاجی آباد- آرادان در استان سمنان خبر داد.



سرهنگ حسن خسروجردی افزود: اتوبوس تهران- مشهد حوالی ساعت 10 پنجشنبه در محور حاجی‌آباد- آرادان در غرب استان سمنان واژگون شد و سه نفر شامل 2 مرد و یک زن جان باختند و 33 مصدوم به بیمارستان گرمسار منتقل شدند که حال یک مصدوم وخیم اعلام شده است.
وی یادآور شد: علت این سانحه همچنان از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
علی یحیایی، معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان نیز گفت: دراین سانحه 10 امدادگر و 2 نفر از کارکنان هلال احمر برای امدادرسانی با سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی نجات به محل اعزام شد.
مهدی شادنوش رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هم گفت: برای امدادرسانی و انتقال هرچه سریع‌تر مصدومان واژگونی اتوبوس، 10 دستگاه آمبولانس در این سانحه همکاری داشتند و برای رسیدگی کامل‌تر به مصدومان، یک دستگاه آمبولانس اتوبوسی نیز از سمنان به محل سانحه اعزام شد.
براساس آمارهای موجود به نقل از سازمان پزشکی قانونی کشور در چهارماهه نخست سالجاری 44 نفر در تصادف و یا واژگونی اتوبوس‌های مسافربری جان خود را از دست داده‌اند.
هنوز خاطر واژگونی اتوبوس مسافربری در فروردین 96 در محور مشهد اصفهان از یادها زدوده نشده بود که شهریورماه امسال واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی در محور بندرعباس-شیراز به وقوع پیوست.
طبق همین گزارش از سال 91 تا 95 بر اثر تصادف و واژگونی اتوبوس‌های مسافربری 919 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست داده‌اند.
تصادف اتوبوس با پژو با 2 کشته
همچنین در اثر برخورد یک دستگاه پژو با اتوبوس در محور سرچم - اردبیل 2نفر جان باختند.
وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر، گفت: ساعت 2 بامداد روز پنجشنبه در تماس مردمی با مرکز اورژانس میانه مبنی بر برخورد اتوبوس با پژو در محور سرچم اردبیل حوالی سه راهی قره بلاغ نیروهای اورژانس عازم محل حادثه شدند.
وحید شادی‌نیا افزود: یک زن و یک مرد از سرنشینان خودروی پژو قبل از رسیدن عوامل اورژانس براثر شدت جراحت وارده جان باخته بودند.
وی اضافه کرد: دو نفردیگر، از سرنشینان پژو که مصدوم شده بودند تحت اقدامات درمانی به بیمارستان برکت امام خمینی(ره) میانه انتقال داده شدند.
علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.