kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

ایجاد اتحادیه‌های قرآنی در 26 استان کشور


نماینده اتحادیه کشوری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از پنجم مرداد ماه تاکنون اتحادیه‌های قرآنی، مؤسسه‌ها و تشکل‌های قرآن و عترت در 26 استان کشور تشکیل شده است.
به گزارش ایرنا، مهدی نادی در مجمع عمومی مشترک موسسه‌های قرآنی در بوشهر افزود: براساس تصمیم شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور همه موسسه‌های قرآنی باید در قالب یک اتحادیه فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: هماهنگی، نظارت و توزیع عادلانه اعتبارات از مزایای ادغام موسسه‌ها و تشکل‌های قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی است.
نادی اظهار کرد: همچنین با ادغام موسسه‌های قرآنی دولت می‌تواند اعتبار مصوب این اتحادیه‌ها را به صورت متمرکز تخصیص دهد و وظیفه دولت در مقابل این موسسه‌ها مشخص می‌شود و حلقه واسط خود و دولت نیز مشخص می‌شود.
وی گفت: تا پایان مهرماه همه موسسه‌های قرآنی سراسر کشور باید ادغام و اتحادیه کشوری نیز از بین 31 استان کشور انتخاب می‌شود.
نادی بیان کرد: ادغام موسسه‌های قرآنی به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌‌ناپذیر است و امروز به یک قانون تبدیل شده است. وی یادآور شد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی موضوع ادغام موسسه‌های قرآنی را تصویب کرده و به‌عنوان مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در حال اجراست.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: 73 موسسه قرآنی فعال در این استان با ادغامی که صورت می‌گیرد در قالب یک اتحادیه فعالیت می‌کنند.
عبدالرضا عالی‌پور افزود: هماهنگی و نظارت، اتحاد و یکپارچگی اتحادیه‌ها، خروج فعالیت‌های قرآنی از حالت پراکندگی و اداره آنها با نظارت یک مجموعه مشخص از اهداف ادغام موسسه‌های قرآنی است.