kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۳۴۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

رد گزینه «مذاکره» برای حل بحران کره از سوی ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این خواستار دیدار با کیم جونگ اون برای حل بحران شبه جزیره کره شمالی شده بود در تازه‌ترین موضع‌گیری توییتری‌اش نوشته، دیگر قصد ندارد با مذاکره کردن وقت خود را هدر دهد و به دنبال استفاده از گزینه نظامی علیه کره شمالی است!



رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین توییت خود با متهم کردن پیشینیان خود به کوتاه آمدن در برابر کره شمالی، نوشته نمی‌خواهد تجربه شکست خورده بوش، کلینتون و اوباما را تکرار کند.
دونالد ترامپ گفته، «۲۵ سال کوتاه آمدن در برابر مرد موشکی بی‌فایده بوده، چرا الان باید نتیجه‌بخش باشد؟ کلینتون شکست خورد، بوش شکست خورد، اوباما شکست خورد اما من شکست نمی‌خورم.»
وی در ادامه خطاب به «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا توصیه کرده وقت خود را برای مذاکره با پیونگ یانگ هدر ندهد، چرا که «بیش از دو دهه راه آمدن با کره شمالی بی‌فایده بوده است.» رئیس‌جمهور آمریکا نوشته، «رکس، انرژی‌ات را ذخیره کن. ما کاری که لازم است را انجام خواهیم داد.»
رئیس‌جمهور آمریکا از چند هفته گذشته در واکنش به آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خطاب می‌کند. در حالی که تیم وزارت خارجه آمریکا از لزوم حل دیپلماتیک مناقشه اتمی شبه جزیره کره صحبت کرده‌اند، ترامپ با عباراتی چون «آتش و خشم» و «نابودی کامل» از راهکار مدنظرش صحبت کرده است. کیم جونگ اون هم چندی پیش با «پیر خرفت» و «دیوانه» خواندن ترامپ گفته بود قصد دارد او را رام کند.
«هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در موضعی کاملا متضاد با ترامپ و در توییتی که به نظر می‌رسد واکنشی به توییت تازه رئیس‌جمهور این کشور باشد، نوشته: «کانال دیپلماتیک برای گفت‌وگو با کره شمالی باز است. اما این کانال برای همیشه باز نخواهد ماند».
برخی کارشناسان نسبت به رجزخوانی‌های این دو رهبر اتمی هشدار داده و اعلام کرده‌اند، وقوع جنگ بین این دو «دیوانه» می‌تواند میلیون‌ها نفر را به کشتن دهد.