kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
دیروز در قدس

جوان فلسطینی نظامیان صهیونیست را به رگبار بست/ 4 سرباز اسرائیلی به هلاکت رسیدند

در جریان یک عملیات استشهادی در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین «هار هدار» در شمال غرب قدس یک جوان 37 ساله فلسطینی موفق شد با اسلحه گرم و سرد چهار نظامی صهیونیست و مسلح را به هلاکت برساند.


جوان 37 ساله و مسلح فلسطینی روز گذشته  در نزدیکی ورودی شهرک «هار هدار» سه سرباز اسرائیلی را به ضرب گلوله به هلاکت رساند و  یک نظامی دیگر را زخمی کرد که گفته شده، با مرگ فاصله‌ای ندارد. نیروهای اسرائیلی بعد از انجام این عملیات به سمت جوان فلسطینی تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت «النشره»، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، عامل عملیات در پوشش یک کارگر به ورودی شهرک مذکور آمده و به محض رسیدن به این ورودی، اقدام به تیراندازی به سمت نیروهای اسرائیلی کرده است. بر اساس گزارش کانال 10 رژیم صهیونیستی، چندین نظامی دیگر نیز در این عملیات زخمی شده‌اند.
این رسانه‌ها افزودند، این اولین بار است که در این منطقه عملیاتی در این حد صورت می‌گیرد. نیروهای صهیونیستی عملیات بازرسی از منطقه را آغاز کردند تا اطمینان یابند این فلسطینی همدستی نداشته است. ارتش رژیم صهیونیستی هم به منزل عامل عملیات در بیت سوریک حمله کرد. «نمر جمل» جوان 37 ساله از «بیت سوریک» 4 فرزند داشته است.
استقبال گروه‌های فلسطینی
جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای، این عملیات را «قهرمانانه» خواند و از آن استقبال کرد. «داوود شهاب»، سخنگوی دفتر اطلاع‌رسانی جهاد اسلامی تاکید کرد، «عملیات قدس وجدان زنده مسئله فلسطین و ملت فلسطین را مجسم می‌کند و نشان می‌دهد اولویت ملی ما فراتر از اختلافات است.» کمیته‌های مقاومت در فلسطین نیز «این عملیات را تبریک گفته و آن را «تاکیدی بر پایبندی ملت به راهکار مقاومت» دانستند. جنبش حماس نیز اعلام کرده، «این عملیات دال بر آن است که جوانان فلسطینی به جنگ و مبارزه تا آزادی کامل ملت و خاک فلسطین ادامه می‌دهند. این عملیات حلقه جدیدی از انتفاضه قدس است.»