kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲

فهرست کشورهای ممنوع‌الورود به آمریکا طولانی‌تر شد



دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با ایجاد تغییرات در قانون منع مهاجرت، فهرست شهروندان کشورهایی را که از سفر به آمریکا ممنوع شده‌اند را
طولانی‌تر کرد.
دونالد ترامپ يکشنبه با صدور يک اعلانيه، از اعمال محدوديت‌هاي مسافرتي براي اتباع کشورهاي ايران، چاد، ليبي، سوريه، کره شمالي، ونزوئلا، سومالي و يمن خبر داد.
سي‌بي‌اس‌نيوز گزارش داد پيش از اين کشور سودان هم در اين فهرست قرار داشت که اکنون از آن حذف شده است.
در بخشي از اعلانيه رئيس جمهوري آمريکا که همزمان با اتمام بازه 90 روزه تعيين شده در فرمان مهاجرتي او صادر شد، آمده است که محدوديت‌هاي مسافرتي با هدف نظارت بهتر بر اتباع خارجي اعمال مي‌شود.
در اين اعلانيه تاکيد شده است که وزارت امنيت داخلي آمريکا در وهله نخست 16 کشور را در فهرست «فاقد صلاحيت» قرار و مطابق با فرمان اجرايي پيشين به آنها 50 روز مهلت داده بود تا همکاري‌هاي لازم را با دولت اين کشور صورت دهند. در انتها فهرست کشورها به هشت مورد تقليل يافت.
در اين اعلانيه همچنين تصريح شده است که عراق هم از حداقل شرايط لازم برخوردار نبوده، اما از محدوديت‌هاي مسافرتي معاف شده است.اين محدوديت‌ها که به جزئيات آن‌ها‌ اشاره‌اي نشده، قرار است از 18 اکتبر (26 مهر) اجرايي شوند.
سي‌بي‌اس‌نيوز اما به نقل از مقام‌هاي ارشد دولت آمريکا مدعي است آن دسته از افرادي که مشمول فرمان اجرايي پيشين قرار گرفته و با حکم دادگاه از آن مستثني شده بودند، از هم‌اکنون مشمول اين ممنوعيت مي‌‌باشند. اين رسانه همچنين تاکيد مي‌کند که ممنوعيت ورود اين بار به صورت زمان‌محور نبوده و فهرست کشورها به تدريج اصلاح و دستخوش تغيير خواهد شد.
فرمان مهاجرتي پيشين رئيس جمهوري آمريکا تنها براي اتباع کشورهاي ايران، ليبي، سومالي، سودان، سوريه و يمن صادر شده و آنها را به مدت 90 روز از ورود به آمريکا
منع کرده بود.