kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

انتقاد دبیرکل کتابخانه‌های عمومی از عدم استفاده از فضای مجازی برای گسترش ارزش‌ها(اخبار ادبی و هنری)



دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با‌ اشاره به دفاع مقدس به عنوان الگوی درست رفع مشکلات امروز جامعه، فضای مجازی را زمینه انتقال فرهنگ ارزشی به نسل جوان دانست؛ فضایی که تاکنون نتوانسته‌ایم به درستی فرهنگ ارزشی خود را وارد آن کنیم.
علیرضا مختارپور افزود: در کشوری با چنین سابقه تمدنی و دینی حتی کسانی که تعلق خاطری به نظام ندارند اذعان می‌کنند، دفاع مقدس تنها جنگی بود که هیچ بخشی از سرزمینمان از دست نرفت. بخشی از سرزمین شاید جنبه جغرافیایی داشته باشد ولی از جنبه دیگر این است که حیثیت و اقتدار نظام و عزت كشور حفظ شد و به صورت الگو و نمونه‌ای پدید آمد که می‌شود در برابر دشمنی مسلح که حمایت همه دنیا را دارد مقاومت کرد.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ‌اشاره به اهميت الگوگیری از دفاع مقدس در رفع مشکلات جامعه تصریح کرد: برای کشوری مثل کشور ما که بارها مورد هجوم سیاسی و فرهنگی و در دوره‌ای هم نظامی بوده است، آنچه زمینه پیروزی را فراهم کرده، اقتدار است. باید در زمینه علمی، فنی، اجتماعی، سیاسی و نظامی اقتدار داشته باشیم. در این صورت کسی نمی‌تواند ديگر کشور ما را تهديد کند. وی به بستر و فضای ارتباطی ایجاد شده در سال‌های اخیر و استفاده از آن به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف ملي ‌اشاره کرد و گفت: ما نتوانستیم متناسب با فضای ارتباطی جدید در حوزه‌های ارزشی و فرهنگی، فرهنگ خود را منتقل کنیم. کشوری با چنین سابقه فرهنگی و زبانی نباید منتشر‌کننده جملات جعلی و بيگانه آن هم به این شدت باشد. مشکل این است که چون نتوانستیم واسطه تبدیل ارزش‌هايمان را به آثار مکتوب در فضای مجازی پیدا کنیم امکان کنترل آن را نداریم.