kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۹۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰

حمله به هیئت‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در بحرین و عربستان

نظامیان رژیم سعودی و ماموران آل خلیفه در عربستان و بحرین به موکب‌ها، نمادهای عزای حسینی(ع) و هیئت‌های عزاداری شیعیان حمله و به تخریب و ضرب و شتم عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.



شیعیان عربستان همواره مورد ظلم و ستم قرار داشته‌اند و این روند با شروع انقلاب‌های عربی از سال 2011 تشدید شده است. آل سعود در سه ماه گذشته با حمله به منطقه العوامیه روستای قدیمی المسوره را تقریبا نابود کرد. در واقع آل سعود به دنبال نابود کردن تمام نمادهای مذهبی و انقلابی مردم شیعه مناطق الشرقیه است. اکنون اما خبر رسیده نیروهای سعودی همانند سال‌های قبل به نمادهای محرم یورش برده‌اند. به گزارش خبرگزاری ابنا نظامیان رژیم سعودی موکب‌ها و نمادهای عزای حسینی(ع) در شهر العوامیه را تخریب کردند. تصاویر منتشر شده در این مورد نشان‌دهنده اوج وحشی‌گری آل سعود است. در واقع آل سعود به دنبال آن است که با از بین بردن زمینه‌ها برای برگزاری محرم به نوعی انگیزه‌های انقلابی شیعیان عربستان را کنترل کند چرا که پیام محرم همواره مقابله با ظلم و ستم و تلاش برای آزادی بوده است.
علاوه بر عربستان، در بحرین نیز نیروهای امنیتی و مسئولان زندان مرکزی «جو» مانع برگزاری مراسم عزاداری امام حسین‌(ع) در محوطه یا نمازخانه زندان شده و زندانیان را به حبس انفرادی تهدید کرده‌اند. رژیم آل خلیفه بارها مانع از برگزاری عزاداری ماه محرم در مناطق مختلف بحرین شده است. دیروز تصاویری از بحرین منتشر شد که نشان می‌داد، نیروهای آل خلیفه با یورش به هیئت‌های عزاداری به ضرب و شتم عزاداران و شکستن پرچم‌های امام‌حسین(ع) می‌پردازند.