kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
در نشست شورای حقوق بشر قرائت شد

نامه 800 خبرنگار ایرانی و بین‌المللی در حمایت از مسلمانان میانمار

بخشی از نامه 800 خبرنگار ایرانی و بین‌المللی در حمایت از مسلمانان میانمار، در بیانیه سازمان دفاع از قربانیان خشونت در نشست شورای حقوق بشر قرائت شد.


نامه روزنامه‌نگاران، عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های ایرانی و بین‌المللی به شورای حقوق بشر در واکنش به جنابات میانمار به دبیرخانه این شورا تقدیم و بخشی از آن در بیانیه سازمان دفاع از قربانیان خشونت، توسط دکتر محمود رضا گلشن پژوه، در نشست شورای حقوق بشر قرائت شده است.
در بخشی از این نامه آمده است: این روزها جهان، شاهد فوران خون از زمین است؛ ائتلاف نظامی عربستان در حال بمباران کردن یمن است و خاک سوریه به محلی برای تقسیم منافع قدرت‌های بزرگ جهانی تبدیل شده است. بیش از 500 هزار کودک یمنی در گرسنگی مطلق به سر می‌برند و خانواده‌های سوری سرپناهی برای در امان ماندن از جنایات تروریست‌ها ندارند. گروه‌های تروریستی با حمایت پنهان قدرت‌های بزرگ به فعالیت خود ادامه می‌دهند و ترسی از خونریزی
بیشتر ندارند.
این نامه در ادامه می‌افزاید : تمام این جنایات و نسل‌کشی‌ در حالی روی می‌دهد که خانم «آنگ سان سوچی» که موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شده است، نه تنها این جنایت علیه بشریت را محکوم نمی‌کند، بلکه آن را
غیر واقعی می‌داند.
این نامه تاکید می‌کند: بر همین مبنا، ما به عنوان جمعی از روزنامه‌نگاران، عکاسان و خبرنگاران بین‌المللی، ضمن محکومیت نسل‌کشی مسلمانان در میانمار، خواستار تشکیل جلسه اضطراری از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد جهت رسیدگی به این موضوع هستیم؛ پیش از آنکه جهان شاهد فاجعه‌بارترین خونریزی پس از جنگ جهانی دوم باشد.