kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۶۷۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
مدودف خبر داد

آغاز جنگ گازی آمریکا علیه روسیه در اروپا

نخست‌وزیر روسیه با اعلام اینکه آمریکا قصد دارد به هر روش ممکن پروژه‌‌های انتقال گاز روسیه به اروپا را ملغی کند، از آغاز جنگ گازی این کشور علیه مسکو خبر داد.


به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، دمیتری مدودف اعلام کرد:‌ آمریکا قصد دارد به هر روش ممکن نظیر تحریم و یا اقدامات قانونی جلوی اجرای پروژه‌های انتقال گاز روسیه به اروپا را بگیرد.
وی در دیدار با همتای فنلاندی خود گفت:‌ دلیل این اقدامات تنها برنامه آمریکا برای تحمیل صادرات گاز LNG خود به اروپا است.
مدودف در این دیدار از موضع فنلاند در قبال پروژه انتقال گاز (موسوم به نورداستریم2) با در نظر گرفتن این خط لوله به عنوان یک پروژه اقتصادی قدردانی کرد.قرار است خط لوله نورداستریم2 ظرفیت کنونی انتقال گاز روسیه به اروپا را از 55 میلیارد مکعب کنونی در سال به بیش از دو برابر افزایش دهد.
گفتنی است، ماه گذشته میلادی آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه صنعت انرژی و نظام بانکی روسیه وضع کرد که با این رفتار خود عملا علیه روسیه به جنگ گازی روی آورده است. واشنگتن که قصد دارد با صادرات بیشتر گاز طبیعی مایع شده سهم خود از بازار گاز اروپا را افزایش دهد، طی سال گذشته صادرات LNG به اروپا را افزایش داد اما علی‌رغم این تلاش‌ها سهم این کشور از بازار گاز این قاره تنها شش درصد است. بنا به اعلام گازپروم، در حال حاضر 34 درصد از گاز مورد نیاز اروپا توسط روسیه تأمین می‌شود.