kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۶۲۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد

ترامپ و نتانیاهو 2 بازنده بزرگ هفتاد و دومین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» با تشریح سخنان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل نوشته: این دو کسانی بودند که از سازمان ملل دست خالی بازگشتند.

سرویس خارجی-

اظهارات سخیف و بی‌پایه ترامپ در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با واکنش‌های بسیاری در بین رهبران جهان و همچنین رسانه‌های بین‌المللی مواجه شد. بسیاری وی را به خاطر این سخنرانی سرزنش کردند. نتانیاهو نیز با شیرین کاری جدید خود امسال بازهم سوژه رسانه‌های خبری شد. نتانیاهو در سخنرانی امسال خود مدعی شد« تغییرات شگرفی در جایگاه اسرائیل در صحنه بین‌المللی ایجاد شده است و همه حتی پنگوئن‌های قطب جنوب نیز اسرائیل را دوست دارند.»
 اما اظهارات سخیف ترامپ و شیرین کاری نتانیاهو صهیونیست‌ها را هم نگران کرده است. روزنامه «یدیعوت آحارونوت» با «تند» و «تهدیدآمیز» خواندن سخنرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و نیز متکبرانه و مضحک خواندن فخر‌فروشی‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل نوشته: «این دو در سازمان ملل خطاب به مردم خود سخن گفتند و دست خالی بازگشتند.»
«ناحوم برنیاع» نویسنده این مطلب می‌افزاید: «193 کشور عضو سازمان ملل هستند و رهبران بیشتر این کشورها هفته گذشته در نیویورک گرد هم آمدند و در برابر مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کردند؛ سخنانی که به ظاهر خطاب به جهان بود اما در عمل مخاطب آنان ملت‌هایشان بودند.»
 این گزارش می‌افزاید: «در این میان آنچه باید بیش از همه توجه ما را جلب کند، سخنرانی ترامپ و نتانیاهو است، به این ترتیب که ترامپ یکی از تندترین سخنرانی‌های خود را از بلندگوی مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد، البته سخنرانی او به شدت سخنرانی نیکیتا خروشچف رهبر شوروی سابق در سال 1960 نبود.» یدیعوت آحارونوت اظهارات «نتانیاهو» را نیز «تکراری» و «بی‌حاصل» خواند و نوشت: «نتانیاهو در سازمان ملل به گونه‌ای سخنرانی کرد که گویی احساس می‌کرد در خانه خود به سر می‌برد اما دستاورد او چه بود؟ تقریبا هیچ.نتانیاهو برای هزارمین بار به قدرت اسرائیل و سفرهای خود به نقاط مختلف دنیا مباهات کرد و آشکارا به چاپلوسی از ترامپ پرداخت.اما اکنون اسرائیلی‌ها باید بپرسند نتانیاهو از این سخنرانی چه دستاوردی داشت؟ آیا ایرانی‌ها از تهدید اسرائیل وحشت خواهند کرد؟ آیا نهادهای سازمان ملل از محکوم کردن اسرائیل دست برخواهند داشت؟پاسخ به این سؤالات «خیر» است.