kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۶۰۸
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹

تحصیل در کانکس فرسوده


دانش‌آموزان مدرسه‌ای در روستای صلاحوی بخش لیردف جاسک در سال تحصیلی جدید در کانکس فرسوده‌ به ادامه تحصیل خواهند پرداخت که فاقد در و پنجره و آب و برق است.
۳۰ دانش‌آموز روستای صلاحو سال گذشته در شرایط نامناسب در کانکسی فرسوده که هیچ شباهتی به یک مکان آموزشی ندارد مشغول به تحصیل بوده و امسال هم مجبورند در این کانکس فرسوده به تحصیل بپردازند. اغلب دانش‌آموزان دیگر تمایلی برای حضور در این کانکس را نداشته و خواهان تعویض و یا فراهم کردن محیطی مناسب برای ادامه تحصیل خود هستند.
اهالی روستای صلاحو که فرزندان آنها در این کانکس مشغول به تحصیل هستند با وجود شرایط نامناسب این مکان از مسئولان شهرستان در خواست دارند تا این فضایی را که به عنوان کلاس درس در اختیار دانش آموزان روستا قرار‌داده‌اند با کانکس مناسب و یا محلی که شرایط تحصیل دانش‌آموزان را در روستا فراهم سازد آماده کنند.
رئیس‌ شورای اسلامی روستای صلاحو عنوان کرد: در این کانکس فرسوده و بدون در و پنجره، ۳۰ دانش‌آموز روستا در دو شیفت صبح وعصر مشغول به تحصیل هستند. این مکان آموزشی هیچ‌گونه امکانات رفاهی و بهداشتی ندارد و این کانکس به سرویس بهداشتی صحرایی بیشتر شباهت دارد.
عبدالحمید نوابی بیان داشت: فضایی که نه در دارد و نه پنجره و فاقد آب و برق است را نمی‌توان به فضای آموزشی ربط داد. آموزش‌وپرورش شهرستان و سایر مسئولان برای آنکه دانش‌آموزان این روستا از تحصیل بازنمانند برای آنها چاره‌اندیشی کنند.
وی گفت: تا کنون چند بار وضعیت نامناسب این مدرسه را به مسئولان آموزش‌و‌پرورش گزارش داده‌ایم اما بی‌توجهی آنها برای حل آن و در اختیار قرار‌دادن فضای آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان روستا سبب می‌شود تا دیگر خانواده‌های دانش آموزان مانع ادامه تحصیل آنها باشند.
امید ذاکری خواهان بخشدار بخش لیردف شهرستان جاسک در خصوص مشکل فضای آموزشی روستای «صلاحو» عنوان داشت: بنده تاکنون نسبت به این موضوع بی‌اطلاع بودم اما این موضوع را با جدیت پیگیری خواهم کرد.
ابراهیم کریمی رئیس آموزش‌وپرورش جاسک نیز گفت: ما هم این موضوع را به اطلاع مدیران استانی رسانده و از آنجایی که کانکس مناسب در اختیار نداشته این کانکس را به صورت موقت در اختیار روستائیان قرار‌داده تا بتوان برای دانش‌آموزان روستای صلاحو چاره‌اندیشی شود.
وی گفت: در سال‌های گذشته به شورای روستا پیشنهاد داده که مکانی را در اختیار آموزش‌وپرورش به صورت اجاره قرار دهند تا بتوان آن را برای دانش‌آموزان روستا تجهیز کرد تا دانش‌آموزان روستا از تحصیل باز نمانند اما با این اداره هیچ‌گونه همکاری صورت نگرفت.
کریمی بیان داشت: ساخت یک مدرسه یک یا دو کلاسه در این روستا در دستور کار قرار دارد که برای ساخت این مکان نیازمند به تامین اعتبار هستیم.
روستای صلاحو در بخش لیردف شهرستان دارای 34 خانوار با 30 دانش‌آموز، می‌باشد.